Dampspærre i forsatsvæg

Hej.

Jeg har lavet 2 forsatsvægge i et værelse (de to ydervægge).
Må jeg godt lave én dampspærre i hver væg, (de støder jo sammen i det ene hjørne), eller skal dampspærren gå med rundt på den anden væg, altså "ud i et"?
Håber i er med på spørgsmålet.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lige meget!

Men hvis du laver 2 dampspærrer skal de samles lodret i hjørnet. Med klister eller tape.
Ligesom du bør gøre det ved samlingerne med dampspærren i loftet og osse gerne imod skillevægge og gulv!
Øv.. Nu er jeg startet på den ene væg, med andet lag gips, så jeg kan ikke nå at "sætte dem sammen".
Er dobbelttape fint nok, hvis man lægger et stribe hele vejen rundt og sætter dampspærren fast på det?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Er det godt nok med dobbelt tape hele vejen rundt langs kanterne? Hvis dampspærren helst skal være sammen, så må jeg jo tage pladerne ned igen, og føre dampspærren med rundt?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Nu ved jeg hvad en dobbelt snaps er, men ikke dobbelt tape!

Og er det jo svært at gætte hvordan du har lavet din dampspærre langs kanterne?
Kan du ikke komme til at trykke noget fugemassehalløj ind i sprækken mellem loftet og pladerne . f.eks.
Det vigtigste er fugen langs væg og loft og dernæst fugen i det udvendeige hjørne.

At pille pladerne ned i gen er jo lidt meget at gøre ud af det. Du må improvisere! :o)



Jeg har kun sat noget af dampspærren op. Dobbelt tape er tape, der klister på begge sider. Det sætter jeg bare hele vejen rundt. Jeg har ikke noget udvendigt hjørne, kun et indvendigt hjørne. Og det er i det, jeg ikke kan få dampspærren med rundt til næste væg. Jeg har også tænkt mig at fuge hele vejen rundt langs vægge og lofter med acryl fuge.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej
Det må da være en smal sag at skære gipspladerne væk i hjørnet, så du kan få fat i dampspærren og klæbe den sammen med dampspærren fra den anden væg.
Man bruger ikke acrylfugemasse til dampspærrer, da den ikke klæber godt nok, men der fåes fugemasser beregnet specielt til dette (kaldes typisk folieklæber), ligesom tapen skal være beregnet til dampspærrer, og det hele skal helst være fra samme fabrikant, eller godkendt sammen.
Nu ved jeg jo ikke hvilket gulv du har, men her klæbes normalt også.
Jamen jeg må jo prøve om jeg kan skrue den ene gipsplade ned igen, og se om jeg kan fange den, så der måske bare kan komme 5 cm med rundt til den anden væg.
Er det verdens undergang, hvis jeg ikke kan fører dampspærren videre med rundt i ét sammenhæng?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis