solcelle andlæg.

det er snart kan købes næsten hvor som helst kan købes.
ja selv jem og fix er med på vognen.!
lige fra de små transporttable til de store tagmonterede udgave.

det er lige før at man er ligeså udbredt i butikkerne som hammer.!

69 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Haha, det er ikke langt fra. Jeg har også lagt mærke til, at de kommer på flere og flere webshops.

Men det er ikke nødvendigvis en god ting. Jeg frygter, at der ikke blot kommer flere og flere, men også ringere og ringere anlæg, når en priskrig begynder før eller siden. Desværre.
Priskrigen er i fuld gang !

Jeg sælger solcelle og brugte virkerlig lang tid på at sætte mig ind i alt om solceller og det er en ugennemskuelig jungle. Dem jeg har valgt at sælge er langt fra de billigste, men jeg tør ikke sælge andet.

De priser man ser nu, er umulig for mig at være med på, indtil man går dybere ned, for tit er monteringen ringere og direkte fusk. Tagsten der ligger og vipper på beslagene, Skruer ned igennem tagsten, ledinger der er klemt mellem tagsten osv.

Har også oplevet et engelsk fakta ark på solceller hvor de to nederste linier direkte sage at man ikke kunne regne med oplysningerne, da de kun var vejledende for hvad de ønskede at levere

Men det er ikke kun skidt med alt den konkurrence, det gør vel også kvalitets solcellerne billigere, og producenterne må lære en masse og få råd til at lave bedre og mere effektive solceller.

I branchen mener man at om 5 år, så er markedet stabil og kun de seriøse er tilbage.

Men lige nu vil råde folk til at købe kendte mærker, og ikke hos små firmaer der selv er begyndt at impotere.





Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
hvis man skal være flabet.

så jeg kunne godt finde på at købe een at de små batteri anlæg.
med et par lamper. får 700 til 1300kr. fra jem og fix.
til telt tur til belysning og opladning af mobilen.
og monteres i en kasse med hjul og håndtag.
alla kuffert med hjul.!
og solcellen kan placeres der hvor der er frit syn til solen
og vendes mod syd.!
og batteriet er en 12 v 7 amp. opgraderes 12v 14 amp.
for at få længere batteritid om end med længere ladetid.
afhengige af solpanelets størelse. 12-15 w. og ca 2 amp lade spænding.?

og jeg har en lille sol panel med 2x6v-(1x12v ca, 1000 milli.amp. (4.5w.)
med brokobling. til omstilling af 2x6 eller 1x12v.
som jeg har købt i www.solkraft.dk
12v og 12w giver kun 1A lade strøm

Elektronikteknikeren
Ja, jeg har også hørt at man skal være påpasselig med at vælge solcelle anlæg og ikke mindst leverandøren af anlægget.

Rygter siger at nogle leverandøre starter en virksomhed op med henblik på at score hurtige penge og lukke butikken ned med det samme igen, så de ikke hænger på garanti m.m.

I det hele taget er det med solceller efter min mening en jungle lige nu.

Det er svært at kende omstændighederne omkring sin investering på lang sigt.

Lige nu ser det fint ud og man har lov til at lade el-måleren løbe baglæns og man kan afskrive anlæget over 4 år; men kan man stole på at regeringen eller en kommende regering vil lade sådanne ordninger fortsætte.
...og jeg kan også tvivle lidt på om levetiden af anlæg er lang nok, til at ens investering er lukrativ nok.

Jeg har også hørt snak om at man skal overveje nøje om man ønsker at afskrive anlæget, da man så skal betale skat af den strøm man bruger, samt skal have en revisor til at hjælpe med regnskab i forbindelse med anlægget.

For nogle kan det så måske bedre betale sig få "skattefri strøm" i hele anlæget levetid, fremfor afskrivningen af anlæget.

Som sagt, det er en jungle og svært at gennemskue for enkeltpersoner.

Jeg vil rigtig gerne være miljø rigtig og samtidig spare lidt på ens udgifter til støm; men jeg tror det er bedst at vente nogle år.
Så er markedet måske mere stabilt og de useriøse soteret fra, som Lopus skriver, - og anlæggene har måske fået længere levetid osv.
Der er mange useriøse handlere, hvis man ikke kender firmaet i forvejen er der alle muligheder for at blive snydt.

Jeg har kendskab til flere der har adskillige konkurser bag sig, og desuden er kendt for lønsager og sorte polakker.

Hold jer fra "Brians nøgleservice og solceller"

I øjeblikket ville jeg nok vælge Bauhaus, der er gode chancer for at de og Bosch også eksisterer om 20 år eller hvor lang garantien nu er.
Jeg ved at der er mange seriøse forhandlere, men det er svært at finde ud af hvem det er.
Skrevet af HåndværkerBob på 17 jul 2012 11:01

Jeg har også hørt snak om at man skal overveje nøje om man ønsker at afskrive anlæget, da man så skal betale skat af den strøm man bruger, samt skal have en revisor til at hjælpe med regnskab i forbindelse med anlægget.

Skal man betale skat af den strøm man selv laver ?

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Hvis du bruger firma ordningen hvor du afskriver og trækkes anlægget fra i skat. Så bliver du i sidste ende beskattet af den gratis strøm. Men det vel også fair nok når du har trukket hele anlægget fra i skat.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Skrevet af Lopus på 25 aug 2012 21:31
Hvis du bruger firma ordningen hvor du afskriver og trækkes anlægget fra i skat. Så bliver du i sidste ende beskattet af den gratis strøm. Men det vel også fair nok når du har trukket hele anlægget fra i skat.

Bliver man så beskattet af den fulde strømpris, dvs 2,14 pr KW, eller kun af prisen på strømmen uden afgifter og moms?
Der er yderligere 59 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis