Afslutning på gulv op mod dør.

Hej.

Jeg er ved at lægge nyt gulv på derhjemme. Men jeg er kommet i tvivl om hvordan jeg skal lave afslutningen op mod døren. Der er max 1mm fri gang mellem bunden af døren og gulvet, så en aluprofil kan jeg ikke bruge.
Jeg har lagt det så tæt op af bundstykket som muligt, så overvejer at spartle det lille mellemrum med plastiktræ. Eller er der andre løsninger?

I de andre run er der plads til et profil, så der vil jeg bruge dem. Men i Silvan, stark og Jem&Fix har de dem kun i 900mm i bredden, kan de ikke købes i kortere længder?

  

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det dur ikke at spartle, det vil smuldre med det samme, dels fordi dit laminatgulv skal kune give sig og dels pga brug. når du skriver sådan, er jeg bekymret for, om du lægger gulvet helt ud til væggene? Der skal være ml. 8-10 mm hele vejen rundt. mht døråbning, ville jeg løfte døren af og høvle 1 cm af bunden. afslutning til trin måske en trekantliste af træ. Og mht aluskinner. din døråbning er vel ca 90 cm? du må bare skære af bredden

 

Du kan godt høvle eller save af bunden af døren, men ikke så meget at den ikke rammer bundstykket.
Du har jo sikkert ikke døre uden bundstykke, har du det er det nemt at høvle af og bruge en liste mellem de to gulve. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også