der står vand op af mit gulvafløb

Jeg har et problem med mit badeværelse. Afløbet holder end ikke til at håndvasken kører pt.

Afløb fra bruser, håndvask og vaskemaskine ender i den samme gulvrist. De seneste 3-4 måneder er gulvet blevet oversvømmet ved et hvert bad over 2min. 
Jeg har kikket i min brønd og der kommer ikke vand deri når vandet kører i hanen. 
Jeg har haft hånden nede i afløbsskålen men selvom jeg er nået til albuen har jeg ikke kunne finde en evt vandlås, men dog en masse der ligner mudder. :/  jeg syntes også der er mærkeligt at den går væk fra hovedbrønden om ikke imod den.

jeg har lige vedlagt en tegning af hvor det er galt og de grene jeg kender samt et billede af min brønd som også ser noget spøjs ud.


 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At afløbet går væk fra brønden kan skyldes at det er sluttet på afløbet fra toilettet og derefter samlet løber til brønden.

Kan du få en split eller vandslange ned i afløbet?
Det ligner en brønd af ikke helt ny dato.

Med venlig hilsen
ktm

 

Den går ikke over i toilettet da toilettet står 1 m væk fra afløbet og derved er 90% i den anden retning af hvor afløbet drejer hen i bunden.


mener du så at jeg skal prøve at skylle alt mudderet igennem eller?


nej brønden er nok lidt ældre. Prøv og se de to grene til højre på brøndbilledet, det gir ikke mening at der er en der sidder ovenpå da den jo ikke får noget når den sidder så højt. den nederste ser også stoppet ud gør den ikke?

 

Det skyldes formentlig at den brønd du har stående i kæølderen ikke har noget med dit gulafløb at gører. Det ligner nemlig mere en grundvands brønd, og de to må under ingen omstændighedder blandes sammen. Du må have en vvs mand med en højtryks spuler ud og gennem rense dine rør, noget kunne tyde på at det er rimeligt meget tiltrængt.
jeg har ingen kælder. det hele er i et plan.

Er det bare et spul tror du eller kan der være brud på rørene? der har været brud på røret inde fra mig ude ved fortorvet som det kommunale lige har lavet.

Det giver mening at de to ike må blandes sammen men det øverste rør kan jo ikke motage noget uanset som det sidder, det helle vil jo falde i den nederste

Den ser stoppet ud den nederste, men jeg har ikke noget problem med at skylde ud i toiletterne. der var et problem på et tidspunkt med at toilettet stoppede hver gang man skyllede ud men de seneste 14 dage har der ikke været noget problem, det er kun det ene afløb der som giver problemer

 

Det er ligemeget med retningerne. Afløbet kan være bygget om flere gange eller man har tilstræbt at holde rørføringen udenfor bygningen.

Derimod er det ikke så godt hvis det virkelig er mudder du finder i afløbet. Det kan nemlig tyde på at ledningen er klappet sammem et eller andet sted. Hvor du så kan håbe på at det er udenfor huset.

Som det foreslås er der ikke andet for end du prøver at spule dig vej fra hovedbrønden til du enten får renset hele ledningen - eller finder sammenbruddet.

Og når du siger "lidt ældre" er det vist årets underdrivelse! Mon ikke den brønd er lige så gammel som det hus eller den bydel du bor i. :o)
Annonce
Hvis ledningen er brudt ned håber jeg mårke mærkeligt nok at det er indenfor da jeg er igang med at rennovere huset fra ende til anden og den del endnu er urørt

Huset er fra 1927 så tvivler på at brønden er fra den tid

Der er sådan af en mærkelig konsistens der kommer op af gulvet når man har været i bad, det lugter lidt fælt og har en konsistens som vådt ler

 

"Huset er fra 1927 så tvivler på at brønden er fra den tid."

Det er der bestemt ingen grund til at tvivle på. Tvært imod! :o)

Måske er det vådt ler! (Selv om jordbunden vel er sand i det område)

Men der er ingen vej udenom. Etabler en vandslange for spuling eller et rensebånd og se hvad du finder ud af.
Eller lad et kloakrensefirma om opgaven.
Min undergrund er af ler her, graver jeg bare en lille meter ned finder jeg ler her.

hvis jeg finder jord eller ler i mit afløb er det så ikke fordi der er brud et eller andet sted?

nå i Mener altså at den brønd jeg har taget billede af kun er til grundvand? det ser godt nok noget grumt ud hvis det skal forestille det. Og det andet toilet afløb jeg lige har etableret på eksisterende tror jeg nok går derud da

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis