Montering af generator


Hej
Ved godt der har været lidt tråde omkring dette før men vil gerne være HELT sikker.
Skal monteren en Generator (Valeo, 14V - 35 Amp Type SRC) på en Volvo penta MD11C.
Hvordan skal ledningerne forbindes?
På forhånd tak

Razols

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
B+ til batteri plus

D+ til ladelampe, som skal have plus fra tændingskontakten.

husk god stelforbindelse på den ene eller anden måde
jeg kan se det står på plastikket.. men kan ikke se om det er et sapdestik, i hullet..
ellers er det den med møtrikken på nederst i billedet
Der står ikke D+ nogle steder, men der står derimod B+ 2 steder.
Hvad med spadestikket i toppen af generatoren (Til venstre i billedet)? Hvad er det til?
jeg kan ikke se noget i venstre side?

men den lille med lilla ledning, vil jeg tro er til ladelampen, forstår ikke hvorfor der er 2 b+..

hvor kommer den fra? en diesel bil? for så er der nok også en W udgang til omdr. tæller
Annonce
Ups, det var den anden venstre... Helt til HØJRE i billedet sidder der et stik (Omgivet af sort plastic).
"W" er der hvor den lilla ledning sidder.
Hej
6 m.m. bolt mrk. B+ til akku plus
anden 6 m.m. bolt for neden til akku minus  ( Den generator er topolet spec. til både )
enkelte spadestik (fladt) i relæ ( den dims der står Valeo på )  tilsluttes ladelampe
violet ledning rundt stik mrk. W til  omdrejningstæller hvis du har det .
Hilsner Polobjørn 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Mange tak for det Polobjørn og Subwoof. I har været en stor hjælp.
hej
Har lige købt en brugt Valeo generator. Magen den i denne tråd. Men er lidt i tvivl om monteringen, da der mellem B+ og spadestikke for lade lampen er monteret en rød ledning. Kan denne ledningen bare demoteres eller ?? og hvorfor sidder den der. Er der nogen bud.

hilsen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis