Punktfundament.

Er der nogen der vil give deres besyv med, i forhold om mine tanker omkring punktfundament er tilstrækkelige? Jeg har placeret dem således at de står med ca. 1,5 meters mellemrum. Vægge, toprem, fodrem samt spær laves af 125*60 spærtræ. Fundamenterne planlægger jeg selv at støbe i ca. Ø 110 med en længde på ca 900mm, ialt 24 stk. Taget bliver et ståltag, formentlig DS tag med teglprofil. Det bliver beklædt med 125mm hvidmalet klinkbeklædning. Udhuset/garagen er 8300 * 5900



Er der nogen der vil give deres besyv med, i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svaret. Jeg har fået styr på spærene, men var bare i tvivl om det var ok at rykke bjælkelaget jeg havde forestillet mig at der var 90 cm mellem både stolperne og spær, det var af hensyn til isolering. Stolperne bliver, som spærene lavet af 60*120.... udvendig beklædning bliver 125mm klinker og indvendigt bliver det gips
90 cm mellem stolperne forekommer mig lidt smålangt.
(Egentlig ved jeg ikke hvor langt der må være, men det går nok med den stolpedimension)

Må der godt være så langt mellem fastgørelsen af beklædningen?
Indvendigt skal du jo så monterer gipspladerne vandret - og forskalle tilsvarende.
Og - som sædvanligt - forstår jeg ikke hvorfor man ikke bruger spånplader istedetfor!

Men med 90 cm imellem stolperne vil det jo ikke skade at vende topremmen på højkant. Osse.

Men hvis du gennempløjer de indlæg der har været om skurbygning her på siden i den seneste tid.
Ja så burde du jo være klar til byggestart.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis