Billige LDS vinduer

Hej
Jeg vil lave et lyserødt legehus til min lille prinsesse.
Dem man kan købe er simpelthen for dyre og af for dårlig kvalitet, altså indefor min prisramme.

Et problem jeg så er stødt på er vinduer!
Kan jeg finde noget billigt 4 mm glas og selv lave en træramme og kalde det et improviseret vindue?
Min bekymring er om, træet ( der skal stå ude i haven) vil ændre form i så stor grad, at glasset ville revne/gå i stykker.
Vil det ske?

Input til billige vinduer ønskes!

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Hvis det er et legehus ville jeg helt bestemt ikke bruge alm glas. Jeg ville nok vælge plexiglas af sikkerhedsmæssige grunde.

Man kan godt lave et "vindue selv, men sørg for der er luft rundt om glasset så træet kan arbejde.

Hvis det var mig ville jeg finde et gammelt passende vindue på DBA eller gul og gratis, og skifte glasset ud til plexi glas.

R. C. Nielsen

Nogle glarmestre har glas-rester lidt i stil med trælasthandleres rest-træ.
Der vil jeg foreslå, at du går på jagt efter rigtigt glas - men af en lidt bedre kvalitet og specielt lidt tykkere end de nævnte 4 mm.
Du kan også prøve at få fat i en gammel glas-bordplade, der i en standard-kvalitet er rigtig stærkt.
Plexiglas duer ikke, da det på en eller to vintre hvidter til.
Tillykke til prinsessen med det første slot ..!

 :+
for få år siden var jeg pedel på et fritidshjem, der blev der kun brugt plexiglas i legehusene, netop pga børenes sikkerhed (det er til tider lidt vildt når de leger)
Som Dell skriver vil de med tiden blive hvide, men de er da heldigvis nemme at skrift

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis