Projekt Marstal bådmotor

Jeg har tænkt mig at se om jeg kan finde, en god brugt Marstal bådmotor der trænger til en Ordentlig renovering. (Hvis der er interesseret sælgere her, hører jeg gerne).
En 7 hk eller 10 hk.

Vil skille den totalt ad og skifte de dele der trænger til det.
(Bagefter maler jeg i den originale grønen farve igen, så får jeg jo som bekendt én ekstra hk)

Vil godt høre om det kan anbefales at sandblæsene motordelene således de er klar til ny maling?


ps. har erfaring med bådmotorer i sær Sabb, men har aldrig haft en skild helt ad. Men glæder mig meget til projektet.

Planen er at finde en glasfiberjolle, således at den kan søsættes til 2013 sæsonen.
 

Hej hej
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige set at der var en ældre 3 Hk. Marstaller til salg i den Blå Avis,og endda til 850,00 Kr.  så mon ikke det er der du skal lede eller G&G.
Om du skal sandblæse delene udvendigt, tjah det er da en hurtig måde at fjerne flere lag gammel maling
Skrevet af Håndværkeren på 11 jul 2012 08:12
Jeg har lige set at der var en ældre 3 Hk. Marstaller til salg i den Blå Avis,og endda til 850,00 Kr.  så mon ikke det er der du skal lede eller G&G.
Om du skal sandblæse delene udvendigt, tjah det er da en hurtig måde at fjerne flere lag gammel maling

Hej
Tak for bidrag.
Ja den er bare lidt lille synes jeg.

Vil den klassiske 5 hk Marstal være tilstrækkelig til en 17" Nystedjolle.
Nogen der har erfaringer med det?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har både en 5 hk FS1 og 14 hk E2 stående stående, og bortset fra det fascinerede at have fået fat i dem, så ved jeg egentlig ikke, hvad jeg skal bruge dem til. De er rimeligt pæne.

Har det interesse?

Mvh,

Jens.
Ja det vil være fint til en 17 fods jolle, det er jo ikke ponyer der sidder i sådan en Marstal motor, men velvoksne Brygger heste.Jeg har godt nok haft en 16 fods jolle med kahyt hvor der lå en 14 Hk Marstal motor. Det var godt når noget skulle trækkes af grunden, men jeg kunne slet ikke udnytte de mange heste ved almindelig sejlads. Kørte jeg fuld skrue trak den bare hækken ned i søen.
Skrevet af jens_munk på 11 jul 2012 15:40
Jeg har både en 5 hk FS1 og 14 hk E2 stående stående, og bortset fra det fascinerede at have fået fat i dem, så ved jeg egentlig ikke, hvad jeg skal bruge dem til. De er rimeligt pæne.

Har det interesse?

Mvh,

Jens.



Hej Jens,
Måske jeg har lig på et pår både med motor der skal renoveres.
Men hvad skal den 5 hk FS 1 koste?



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 11 jul 2012 19:26
Ja det vil være fint til en 17 fods jolle, det er jo ikke ponyer der sidder i sådan en Marstal motor, men velvoksne Brygger heste.Jeg har godt nok haft en 16 fods jolle med kahyt hvor der lå en 14 Hk Marstal motor. Det var godt når noget skulle trækkes af grunden, men jeg kunne slet ikke udnytte de mange heste ved almindelig sejlads. Kørte jeg fuld skrue trak den bare hækken ned i søen.


Hej
Tænkte også at det var rigeligt. Så havde en 5 hk nok også været fin til din 16".

Skrevet af Mandyhan på 12 jul 2012 07:26

Hej Jens,
Måske jeg har lig på et pår både med motor der skal renoveres.
Men hvad skal den 5 hk FS 1 koste?




Hvad med kr 2500?

Jens.
Skrevet af jens_munk på 12 jul 2012 08:16

Hvad med kr 2500?

Jens.

Er der dyna med?
Og hvor bor den?

Er der dyna med? JA
Og hvor bor den? Odense SV

Hej

Jens_munk --> Jeg tænker lige kort over dit tilbud.

Et spørgsmål:
Nogen der har erfaring med sandblæsning af motordele.
- Hvilket sand skal bruges?
- Må man blæse på indvendige dele, her tænker jeg på stempel, tandhjul ect. ?Går jeg ikke ud fra man må nej).
- Andre gode råd?

Tak
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også