Rep af udendørs trappe.. Sand og cement kun?

Hej..

Jeg har en udvendig trappe , hvor den er faldet lidt fra hinanden og et af trinene er halvvejs væk.

Er blevet fortalt ved at tage Cement (1) og sand (3) - Blande forhold, så burde jeg kunne reppe på trappen/støbe det op igen det som er væk..
Er det de rigtige blande forhold, samt er det nok med sand og cement, skal der ikke noget støbemix til?

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Støbemix er jo det samme som hvis du blander grus ( ikke strandsand ) og cement. Og så er blandnings forholdet altså 5 : 1 Enten bruge du færdig blandet støbemix eller også blander du selv. Du må ikke blande de to produkter sammen. Tilsæt en skvæt opvaske sæbe når du blander med vand, det gør det væsentligt nemmere at arbejde med.
Håndværkeren, det jeg fik atvide var bare at bruge noget alm. sand og cement.. ingen store sten eller grus.. Altså selvfølgelig ikke sandkasse sand. Men det sand man bruger til at stampe jord inden flise lægning osv.

Men fik at vide der ingen sten skulle smides i?

Be Smart - Not Stupid..

Ja, det er også korrrekt, ingen sten i blandingen hvis det er til "pudsrep", og forholdet er også korrekt.

Du kan dog også bruge vasket grus + cement i 3:1
strand sand er nu ganske udmærket , og indeholder ikke ler.
Mvh jens
Det er ikke til puds rep, det er dele af selve konstruktionen der er faldet af, men ja det er puds som den stortset er bygget op af og så er der kastet nogle sten ned i det..

Be Smart - Not Stupid..

Hug alt løst væk og svum fladerne med en vælling af sand og cement.

Du skal ikke bruge gul sand, det indeholder ler, køb noget hvidt støbesand.

Til støbningen blandder du 1:3 og erstat halvdelen af vandet med betonklæber, så binder det meget bedre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis