nye stikkontakter

Hej alle

Jeg er igang med at renovere min lejlighed og nu nået til at skifte de gamle stikkontakter ud.

Jeg får slukket for strømmen og åbnet op får pillet de gamle stikkontakter ud af væggen og bliver mødt at dette syn
 
der var ingen indikater på den gamle stikkontakt hvad der er nul og hvad der er fase - og må indrømme at min basic viden om emnet er overgået nu...

Derfor skriver jeg for at høre om der er nogen som kan lede mig på rette vej - eller om det ville være smartest at kontakte en elektriker?

Jeg pillede en anden kontakt ned for at se om der stod noget på den, som kunne lede mig på rette vej, men det gjorde der ikke - næsten samme situation ...



Disse to kontakter er kun aftbrydere, hvis den info kan hjælpe..

På forhånd tak

/Anders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke du skulle holde nallerne væk der, og lade en elektrikker få rappene over fingrene. Måske endda skifte de stof betrukne.
Væk med stofledningerne. Jeg ville ikke røre ved det der. og jeg er ellers ikke så sart.

Jacob
Hvis det kun er afbrydere kan du nok regne med at de to ledninger til venstre skal i den ene klemme, og den tredie i den anden.
Der er forskel på abrydere og stikkontakter!!
-Jeg går ud fra at det er fordi du ikke arbejder med det til dagligt, at du bytter lidt rundt på det!

Jeg formoder at der er tale om afbrydere. Og så er jeg overbevist om at det er som akselj skriver.

Hvis det ikke virker, vil du formodentligt have en stikkontakt eller andet, der kun virker, når lyset er tændt!


Er du helt ude at sk... bør du ringe efter en aut. elektriker.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis