Brandt vaskmaskine, døren åbnes ikke.

Hej, jeg har en ca. 8 år gammel Brandt WFH 1470 N vaskmaskine og nu efter hver vask bliver døren låst. Det er ikke pga. vand i maskinen, da jeg har prøvet at åbne for døren til pumpfiltren. Selvom jeg tømmer maskinen fuldstandigt for vand bliver døren låst.

Jeg kan få døren åbnet hvis jeg slukke for strømmen helt og vente ca. 5 minutter, men det er ikke særlige "user friendly".

Er der nogen som har en tip?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal altid gå et stykke tid inden du kan åbne døren, så maskinen skal være helt slukket før den efter et stykke tid kan åbnes i lågen.
Hej Håndværkeren, tak for dit svar, men nu har jeg ejet maskinen i over 6 år og er klar over hvordan dørlås normalt burde fungerer: efter vasken er færdig og programmet viser "stop" eller efter jeg selv har drejet knappen til "stop" går det jo ca. 3 minutter før døren kan åbnes. Men den gør den ikke mere nu. Den bliver låst selvom en halv timer er gået. Og de tilfælde, hvor vandudløbet har været forstoppet så jeg blev nødt til at åbne for filterdøren og selv tømme for vand, så kunne døren åbnes igen efter ca. 3 minutter, men den gør den ikke mere. Så der er et eller andet galt med dårlåsen.
Hvad hvis du giver døren et let bank/tryk?

Jeg havde samme problem med en vaskemaskine i sidste uge, her fandt jeg ud af at døren sad i spænd i låsen, så den skulle have et lille bank og så kunne den åbnes.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej Wezio, tror jeg ikke det hjælper. Afgørende er, at lampen, som indikerer at døren er låst, bliver tændt. Så det er enten mekansimen eller elektroniken som måske er galt, vil jeg tro. Hvis det er elektroniken så opgiver jeg, det bliver for dyr at skifte ud, men måske har nogen erfaring med denne her.
Det kunne jo tænkes at låsen nu er så slidt at den har opgivet ævred, den kan være forskubbet, selvom det lyder skørt. Det kan også være tappen der går ind i låsen, min blev på et tidspunkt bøjet lidt det rettede jeg og den virkede igen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis