Nabo rammer min båd, hver gang!

Jeg har en nabo, nede i havnen forstås, der, hver gang han skal ind på sin plads rammer min båd, omtrent på samme sted. nu er træværket gået i stykker der hvor han 'torpederer' min båd. han gør det åbenlyst mens jeg ser på det. Ligeledes hakker han sin bådshage ned i glasfiberen, der efterhånden også har mærker efter angrebene. vi har aldrig haft det mest venskabelige forhold, efter jeg takkede nej til hans tilnærmelser for vel 5 år siden.
Går jeg til havnefogeden? Melder jeg ham til politiet? Han ødelægger jo min ejendom. Han opfører sig i det hele taget yderst bizart,-han har fortøjret sin båd helt akavet, så den ligger klods op af min og med mindst tre meter til naboen på den anden side.
Og jo jeg har sagt det til ham, han siger 'Det kender jeg ikke noget til' hvor på han vralter af sted. I dag var der andre til stede, de kommenterede hans opførsel, og han svarede at jeg jo kunne flytte mine fortøjninger..... Jeg har snart en ubændig lyst til at gøre noget grimt, rigtig grimt!
Giv mig et godt råd.....Jeg er rasende og er ved ar finde på noget stygt!
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja en gang imellem kan man godt få lyst til at bruge noget langt tungt og billigt på den slags personer, men lad hellere Hvanefogeden kanøfle ham, samtidig kan du vise havne fogeden hvordan din nabo har skamferet din båd. Så kan havne fogeden gå til politiet hvis han ikke selv kan finde ud af det, men reelt er han øverste myndighed på havnen og skal både fungere som havne foged politibetjent og tolder på en gang. Hvis altså det er en komunal havn, er det en privat havn er det straks noget vanskeligere.Jeg ligger i en privat havn som jeg har en andel i og dermed også retten til en bådplads, vores havne foged skal man ikke prøve at lave jule numre med. Han er Tysker og dermed oplært til Kæft trit og Retning.
Tjah hans argument er jo verdens ringeste. Uanset om du har fortøjet korrekt eller forkert giver det ham jo ikke påsejlingsret.  Det ville svare til at man kan påkøre andre trafikanter omkostningsfrit på parkeringspladsen, hvis de har parkeret i kanten af båsen eller hen over skillelinien.

Hvad med at melde skaden til forsikringen og anføre det som en skade opstået ved gentagen påsejling af din nabo. Uanset udfaldet må man jo forvente at forsikringsselskabet vil orientere sig og kontakte din nabo eller hans forsikringsselskab, hvilket måske får ham på andre tanker med udsigten. Du kunne jo lægge ud med bare at spørge ham, i hvilket selskab han er forsikret. Det kan jo være den hentydning er tilstrækkelig til at han slår tænkeren til.

Alternativt kunne du måske via havnefogeden få rammet en ekstra pæl ned mellem jeres pladser.
 
Hvis han gør det så åbenlyst så tag billeder, koldt og kynisk. Skal gerne hjælpe til hvis det er for man får hurtigt nok af den slags. mvh

 varmetossen

Jeg ringer til havnefogeden, det er en kommunal havn. Det er ikke nødvendigt at spørge, hvem hans forsikringsselskab er,-vi er alle forsikret kollektivt i Codan, sådan er reglerne i havnen. Vi har en meget fornuftig sherif her på øen, det kunne være han var en mulighed,- men mon han har autoritet i vandet?
Det fjolset mener med at jeg skal flytte min fortøjninger er nok at jeg skal flytte mig og min båd et andet sted hen. Der var en flink mand i går, der prøvede at få fjolset til at holde op med konstant at genere mig...Det lykkedes selvsagt ikke, tværtimod.
Klaus du må da gerne komme ned og tage billeder af fjolset, min båd hedder What 4. Jeg regner med at være der i eftermiddag. Jeg kan desværre ikke kontaktes pr mobil,-den er i udu.
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Der er da ingen der forbyder dig at have en planke hængende der hvor han rammer, og at der sidder nogle kraftige søm og stritter kunne måske få fjolset til at ændre kurs. 
Og jo din sherif har også noget at skulle have sagt på vandet.
Annonce
Du er en alt for tålmodig mand, saml nogle venner og vip ham i havnen.
Forsikringen bad mig kontakte politiet og melde ham for hærværk. Men nu er det sådan at vi kun har sherif på øen om torsdagen, så det må vente. jeg lagde dog en besked på hans telefonsvarer,og så har man da lov at håbe at han hører den.
Havnefogeden tog det ret seriøst og vil tage ned og se på min båd og tale med idioten.
Jeg har desværre ingen venner, der har lyst til at vippe nogen i havnen. Men jeg har en flaske hjortetaksolie stående her...Det lugter ikke ret godt, og er svær at fjerne....
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Enig med Sommerlund her, overlad det til havnefoged og politiet, det er ikke værd at bruge tid på sådan et fjols.

Men som Lars ON også skriver, så kunne det være en bedre afskærming af pladsen ville være på sin plads, ville være værd at vende med havnefogden engang også, eller muligheden for anden plads for dig eller fjolset, hvis du har det godt hvor du er, ellers kunne en planke mellem jer jo sikkert også klares, eller nogen flydende som kunne holde afstand mellem fjolset og din båd.
Jeg ved ikke, hvordan pladsen kunne afgrænses. Jeg har prøvet at trække liner på begge sider af min båd, men de forsvinder lige så hurtigt som jeg får dem sat på, idioten påstår at han ikke kender noget til det. Problemet er også at pælene i vandet ikke passer sammen med fortøjningspælene i broen, så det hele er lidt skråt, så en ekstra pæl og planker ville være svært at placere. Jeg er glad for min plads, fordi jeg ligger beskyttet inde i et hjørne, og det er rart når min båd ligger i vandet næsten hele året. Det ville vel også være mest rimeligt at idioten blev flyttet. Har endnu ikke hørt fra hverken havnefoged el. politi.
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis