Klinkbeklædning af sommerhus - materialer, pris m.m.

Hej

Jeg er helt ny som bruger her på LDS, men har dog gennem tiden benyttet mig af siden når jeg manglede et godt råd

Men nu er det blevet min tur til at stille et par spørgsmål....... Sagen er den at jeg har købt et ældre sommerhus fra 1971 som egentlig fremstår vedligeholdt. Men huset er beklædt med blokhusbrædder, men standen på disse er flere steder knap så pæn og malingen er delvist afskallet.
Så nu overvejer jeg MEGET om det ikke var smartere at skifte al beklædningen og samtidigt skifte vindpappet bag ?? Huset er som nævnt knap 45 år og det kunne tænkes at pappet heller ikke er i for god stand....
Huset er 70 kvm i grundplan og det samlede areal der skal beklædes er ca 90 kvm når vinduer, døre m.m er fraregnet. Min plan er at brække de gamle brædder ned og opsætte et nyt vindpap der er diffusionsåbent og derefter beklæde huset med 25*125 NTR klink.

Jeg har via Stark fået oplyst følgende priser:
12*125 Klink NTR : 11,5,- + moms
50*100 NTR til "skelet" for klinken: 11,- + moms
Icopal Vindpap Thor 6 - 1*20 meter: 168,- + moms

I mit hoved giver ca. en pris på 12.000,- + moms + galvaniserede søm

Lyder det helt forkert eller er der noget som jeg har overset ???
Og er det i det hele taget en omgave som man selv kan gå i krig med eller er det "no go" ??

På forhånd tak og venlig hilsen

Oliver Kring
Hej Jeg er helt ny som bruger her på LDS, men... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Vist giver det mening!

Men du får ikke meget for pengene og alt arbejdet.

Grunden til at malingen skaller af er manglende forarbejde. Eksempelvis ingen afslibning eller grunder eller "forkert" malingstype eller noget helt 4.

Men.

Hvis du insisterer på at skifte beklædningen så er det jo nærmest kriminelt IKKE at efterisolerer op til dagens krav. Fordi sommerhuset derved måske på sigt kan anvendes som helårsbolig. Uden at hele pensionen går til opvarmningsomkostninger. For pensionister og den slags godtfolk.

Er der overhovedet noget isolering i de vægge? Næppe meget i et sommerhus fra 1971!

Mine indlæg kan nok opfattes som en kende udfordrende, men det skader aldrig at tænke lidt langsigtet og agerer ud fra en overordnet plan!



Koludabyg:
Det er præcis den samme profil beklædning vi snakker om, men af en eller anden grund har både XL og Stark kaldt det for "mellem Stern NTR" på deres tilbud. Men kan sagtens se at det er samme profil som du linker til. Underligt at de ikke bare kalder det for det samme som dig....:-)

Sitting Bull: Som Koludabyg også er inde på, skyldes ønsket om udskiftning også et ønske om at forny sommerhuset rent visuelt. Og jeg vil da også gerne gå den gamle isolering efter og evt supplere de steder med sammenfald eller mangler. Det kunne også være super at isolere lidt ekstra nu da beklædningen alligevel er pillet ned, men er lidt i tvivl om hvorledes det kan lade sig gøre uden at det kommer til at se fjollet ud.... Med det mener jeg at det kommer nok til at se pudsigt ud hvis facadebeklædningen stikker 10-15 udover soklen samt at vinduer/døre kommer til at sidde langt inde i facaden. Men måske du eller andre kan beskrive fremgangsmåden for sådant et projekt..... Evt om der findes en tynd form for superisolering ??
Og nej, dine indlæg opfattes IKKE som provokerende eller udfordrende - nærmere konstruktive ;-)

Vh Oliver
Det nytter vist ikke. Og fred være med det!
Ikke forstået.....?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også