Møtrikker til boxmadras

Hej LDS folk.

Jeg håber at jeg fandt det rigtige forum at lave min tråd i.

Sagen er den at jeg har en 10-12 år gammel boxmadras, som jeg egentligt burde skifte ud, men ja - den fejler faktisk ingenting.

På boxmadrassen er der nogle bolte, men jeg har i tidernes morgen smidt møtrikkerne væk. Jeg købte meder til min madras i JYSK(hvor madrassen er købt), og købte et sæt møtrikker.

Problemet er at møtrikkerne ikke passer på de bolte, jeg har prøvet med både 8mm og 10mm(som er for stor) - jeg har ladet mig fortælle at gevindet i møtrikkerne(eller på boltene?) er lavet anderledes siden jeg købte madrassen i  tidernes morgen. De skal være 8mm hvis jeg ikke tager meget fejl, men den kan kun lige køre 2½ omgang på bolten og ikke længere.

Er der nogen der ved noget om det? JYSK er ikke ligefrem behjælpelige, og jeg er lidt træt af at sove på gulvet - der er så langt op derfra om morgenen.

MVH David
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som et problem mellem tomme- og millimetergevind.

Bent.
Hej Bent, tak for dit svar.

Går udfra, at det så er boltene i madrassen som har tomme gevind? - ved du, eller nogen andre - evt. hvor man kan få møtrikker med tomme gevind?
Kan du ikke skrue gevindstangen ud, så du kan tage den med til den lokale beslag forhandler ?
Jeg kan huske jeg havde samme problem engang, jeg fandt dog mine ved en møbel forhandler med mange år på bagen.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hej

Find et maskinværksted og spørg efter 3/8 " ww møtrikker. Møbelindustrien har altid arbejdet i engelske tommer.

Mvh Finn
Sorry

Det er noget rustent med de tommemål

Mvh Finn
Det kan skagtens være en spec. stigning i gevind, men da det er jyske vil jeg også gætte kraftigt på at det er tommer""

it is better to burn out than to fade away
ærgeligt du bor så langt væk, jeg har en ret stort arsenal af møtrikker i UNF UNC og ww gevind...

men tag ned til et maskincenter/mekaniker(traktor) og tag møtrikkerne med, og sig du skal have nogle whitworth magen til
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis