Males 180kvm - Hvor skal det købes

Hej Forum. 

Jeg skal her i sommerferien have malet mit hus på 180 kvm. Alle lofter skal males med lud, alle vægge males, lister, karme , vinduer osv.... ALT. 

Hvor køber jeg det bedste maling henne af ? Skal jeg køre til Sverige, Tyskland eller kan det købes på nettet? 

Jeg er interesseret i god kvalitet maling og må gerne være "grønt maling" altså noget der ikke er for usundt. (Hvis der findes sådan noget). 




Hej Forum.  Jeg skal her i sommerferien have... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja,, lidt forvirrende, skulle have udtrykt det lidt bedre. det er en tysk fabrikeret maling, og naar jeg lige kommer i garagen skal jeg se hvad den hedder.
Det har en del og sige om det du skal sætte filt/væv/tapet op, og det er dette som skal males, for så bruger du betydelig mere, skal du skifte farve bruger du også en del mere.

Jeg købte maling til vores 177 kvm hus, og havde en bekendt som arbejder i et maler firma, til at hjælpe mig med at dimensionere mit indkøb, købte gennem ham så fik det til en rigtig god pris.
Jeg satte væv op i hele huset, og skulle også male lofter, tror jeg fik 30-40 liter væg maling 20-30 liter loft maling, og 30-40 liter væv grunder, 10 liter maling til paneler (har gamle højere paneler) og sikkert 5 liter panel grunder.
Det virkede til at være helt vildt meget, men det hele er brugt, og har også efterfølgende købt lidt småting til at supplere.
Alt hvad jeg købte var fra Nordsjö som er rigtig god maling og arbejde med, men også i den dyrere ende, det er bla svane mærket, og mener også det har et stempel fra asta og allegi forbundet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er selv igang med et lignende projekt.

Jeg ender nok med at købe mine produkter via http://www.malbilligt.dk og bruge Jotun produkter. Jotun har blomsten og svanemærket.

I Tænks væg-maling test fra aug 2011 er det et Jotun produkt der vinder testen: http://taenk.dk/test/maling-v%C3%A6g - dog ikke det vi nok ender med at benytte.

Ellers var min tanke at bruge Tendens 1 serien fra Bilka, som bliver nummer 3 i testen.

Jotun's proff (9L 359 hos malbilligt.dk) serie er dog næsten 50% billigere end Tendens 1 i Bilka (599,. 9L)

Mvh

Frederik
Hvis jeg skulle lave mit eget hus fra bund til loft som dig og havde mere eller mindre alle materialerne med det samme, ville jeg bestille det fra www.malet.dk
Eller i hvert fald en stor del af det. B&J er en ganske udemærket og professionel maling. Flugger koster det dobbelt, men kvaliteten på flugger synes jeg ikke er tilsvarende dobbelt så god. Flugger er generelt blevet alt alt for dyrt i forhold til andre. (de har haft 2 eller 3 prisstignigner inden for det sidste år!)

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Tak for nogle gode konstruktive indlæg!!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også