afløb og gulv i bryggers

Hej alle

Jeg har tidligere lavet en tråd vedr. synligt beton i to gulvafløb i brusenicherne på vore to badeværelser. Vi har overtaget et hus, hvor dette ikke er nævnt i tilstandsrapport (huset er fra 2007).

Vi er så småt i gang med at køre en sag på dette - har dog ikke kontaktet husklagenævnet endnu, da jeg undersøger om der er flere forhold der skal inkluderes i klagen.

Jeg er derfor kommet til at kigge på vores bryggers. I den forbindelse kan jeg konstatere følgende vedr. tekniksskabet i bryggerset, hvor vi har hovedhane og gulvarme + gasfyr:

1. der er beton gulv i tekniksskabet - dvs ikke fliser eller noget som i resten af bryggerset
2. der er gulvafløb i teknikskabet, hvor der er anvendt forhøjelsesringe

Er ovenstående i ovenstemmelse med reglerne? Hvis ikke skal vi have det med i klagen.

På forhånd tak


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På stort set alt nybyg jeg har været med til at lave, er der ikke klinker inde i teknik skab så det er helt "normalt" med hensyn til det gulvafløb du beskriver med forhøjelses ringe kan jeg informere dig om at det er ikke lovligt! Så den er god nok!
Dit gulvafløb med beton i tror jeg bare er lidt tynd blanding der er spildt ned i dit afløb og sikkert nemt at fjerne forsigtigt med en skrugetrækker og Iøvrigt helt uden betydning med mindre det selvfølgelig sidder og blokerer for afgangs studsen!
Håber du kan bruge det til lidt!
Held og lykke med det!

VVS: Vi viser sprækken
De to badeværelser er helt sikkert ikke ok. Byggesagkyndig har indrømmet at de ikke er lovlige. Afløbene er ikke ført helt op så der er synligt beton mellem rist og afløb.

Det er mere bryggerset jeg er i tvivl om. Der er ikke synligt beton i selve afløbet. Men der er anvendt flere forhøjelsesringe. Jeg er bare i tvivl om det er ok i et bryggers, da kravene umiddelbart er mindre end på et badeværelse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ok misforstod det med dit badeværelse så troede det var nede i selve skålen!
Og nej du må ALDRIG bruge forhøjelses ringe! Og da slet ikke på nyt som dit er! Forhøjelses ringe er til forhøjelse af gulvafløb hvis du Eks lagde klinker oven på et teresso gulv og derfor har brug for at forhøje, men stadig er det ikke lovligt i henhold til vand og afløbsnormen.
Og eneste slæk på krav i dit bryggers i forhold til dit gulvafløb er at der ikke behøver være vådrumsmembran på dit gulv!

VVS: Vi viser sprækken
Okey æder lige mine ord igen!
Er uddannet vvs'er på 13 år nu og kan åbenbart stadig tage ved lære! kan læse her der findes produkter hvor de djævle ringe er godkendt! Vil dog stadig fraråde det på det kræftigeste da de ofte er limet sammen og tror ikke på det holder i længden! Men du får lige et link til lidt læsestof så kan du jo selv vurdere!!
http://m.bolius.dk/nyhed/artikel/beton-i-gulvafloeb/

VVS: Vi viser sprækken
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis