tikkeri på nissan

Hej alle

har et spørgsmål angående min vogn. en nissan 1.6 benzin fra 07. den har kørt 60.000 km når jeg starter den starter og lyder den perfekt de første 5 sekunder. men så er den begyndt i perioder når den falder til ro i tomgang at tikke lidt. vil sige en svag tikken. nogen gange mere end andre. og noge gange ingenting. synes ikke lyden følger omdrejningerne, og synes at ligeså snart man rører speederen forsvinder lyden selvom omdrejninger måske kun stiger 200 rpm. der er masser af olie på bilen. og er skiftet for 3.000 kom siden. kører med 5w-40 da det var det forhandleren brugte da jeg købte den Men hvad mener i det kan være? skal man være bekymret? tænkte selv om det kan være tændning der tikker hvis den står og forstiller tændningen? i alt varer tikkelyden mellem 10 sek og et minut i tomgang. og forsvinder så snart man har kørt 500 meter nogen bud? mvh søren FDM's App til Android FDM har udviklet en helt ny

Søren Hansen

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Masser af olie?? Det lyder ikke betryggende. Der er vel ikke mere end til mærket? Er du sikker på, at den il kun har kørt 60.000? For det lyder som om, de hydrauliske ventilløftere er slidte og har mistet trykket. Når du trykker på speederen stiger olietrykket og lyden forsvinder en smule. Det kan en mekker snart konstatere.

 

Olien står lige under makd med varm motor. Og olietrykket stiger ikke vilde fordi du hæver omdrejningerne med 200 omdrejninger. Og hvis de ikke kunne holde olietryk ville.det efter min logik være værre når olien er varm og olietrykket falder. Og ja er helt sikker på den ikke har gået mere end de 60.000

Søren Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis