Sommerferie i nordvest jylland

Nu har Stella jo efterhånden plaget i flere år med at komme til Djurs og Fårup sommerland, hun elsker simpelthen forlystelse parker, så har vi beslutter hun får lov til i år, og har derfor lejet et sommerhus en uge i Agger.

Men vi skal jo nok ud at se mere end lige et par sommerland og evt. Legoland, som alle kræver 2-3 timers kørsel begge veje, men er der ellers nogen i området i kan anbefale ?

Der skulle være et nyt vandland i området, som ville være perfekt hvis vejret skulle vise sig fra sin mindre behagelige side.
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Koluda.

Jamen når i alligevel er på kanterne, så kunne i da stikke en tur ud på vestkysten og se de gamel bunker anlæg....de er jo mere eller mindre over hele vestkysten her i et nordjyske.

Råbjergmile, Børglum kloster (kunne måske være sjovt hvis man har set julekalender) Aalborg zoo, Kokkedalslot.

Kommer man lidt længere syd på og kan li smuk natur, er der Mariager fjord, her er især Bramslev bakker utrolig smukt og man kan iøvrigt spise frokost her:-D Ikke lagt derfra ligger Vikingecenter fyrkat, hvor der foruden er vikinge udstilling også i sommeren er ansat en smed, som smeder på gammeldags manere.
Fra Hobro til Jesperhus blomsterpark er der en rimelig kort smut tur. Mulighederne er mange og jeg har med garanti overset en masse!
Super lige sådan oplysninger jeg søgte...

Ja, jeg sagde faktisk til Heidi i går aftes, at Stella så kunne se bunkers ved stranden, hvorefter Heidi bare svarede bunkers hvad er det ?... he he, det er vist ikke kun Stella der skal se sådan en med egne øjne, måtte forklare Heidi i går aftes at disse bla. var brugt i Olsen Banden i Jylland, men hun forstod ikke helt hvad en bunker var alligevel, så er helt klart en must på listen.

Nu vi alligevel er derovre en hel uge, så kører vi sikkert også gerne lidt rundt, for at opleve så meget som muligt, og det er jo meget godt at have lidt på listen til både solskin og regnvejr...
Ikke lige om hjørnet, men min søn var i sine unge dage helt vild med 
Daugbjerg Kalkgruber, Dybdalsvej, Daugbjerg . DK-8800 Viborg hvor den Danske Robin Hood huserede - han hed Jens Langkniv - 

Hvis ikke man har klaustrofobi så er en tur i grotterne en oplevelse...  

Tror i kan kører turen på ca. 1½ time.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej Koluda.

Velkommen i det Jydske :-)

Jeg tror at I kommer til at tilbringe rigtig meget tid i bilen med de ønsker datteren kommer med... Overej evt om i kan forlænge turen med en overnatning og snup en lokalt på Djursland og snup en eller to dfage i Djurssommerland. I kunne verveje om I skulle sejle til Æbeltoft eller Århus på enten ud eller hjem turen... Så ender i "næsten" i Djurs sommerland. Jeg mener også Djurs sommerland har nogle overnatningspakker til fornuftige priser i enten BB eller camping hytter.
Kører i fra Agger til Djurs sommerland er der 180+ Km hver vej, så regn med tre timer hver vej!

Fårup sommerland kan klares på et par timer hver vej, der er "kun" 125km hver vej.

Når I er i Thy vil det være oplagt at checke den lokal kyst ud. Hele vejen fra Agger og til Hansholm er der en kystrute med ganske flotte senarier. Specielt med afstikkere til kysten undervejs. Bla er der et lokalt akvare og surferne har et paradis i "Cold Hawai" I Hanstholm findes et bunkermuseeum i et stort anlæg hvor der også er en rundtur med mini tog så man kan se store dele af anlæget.

Mors er også oplagt at besøge på en rundtur.. med de små limfjordsfærger...
Og Doverodde er et gammlet udskibningssted hvor der idag er cafe og rapelling og andet underholdende.

Pas på I ikke kommer til at planlægge ture der er for lange.. Jeg gætter på datteren ikke er vild med adskillige timer i bil hver retning!
Brug google maps og se hvor langt og ikk emindst hvor lang tid der skal beregnes i transport... der er jo ikke motoreje i området :-)

MVH Njord :-)

MVH Njord
Vi tager færgen til århus derop, så kommer der alligevel lige en pause i kørselen på en 1 time, og hun får oplevet en sejltur  med færge.

Vi har overvejet at tage Djurs sommerland på hjemturen, så vi slipper for de 2 x 3 timers kørsel, og et godt afbræk på vej hjem, som sikkert giver ro og fred i bilen de sidste stykke om aftenen.

Hun er heldigvis ikke så slem at køre langt med, det er værre med lillebror 9 måneder, som ikke er glad for længere kørsel, med mindre det passer med  hans sovetider.

Bunkermuseum er på undertegnet liste over ønsker også, så bliver helt klart til noget, og ture til kysten bliver det helt sikkert også til.

Google maps og GPS bliver helt klart brugt i planlægningen, så vi får lagt tingene nogenlunde fornuftigt og dermed kan spare en del kørsel.
Annonce
jøsses....så er det vist på tide, at hun får set en bunker! ;-)
Jeg er den, mere eller mindre, heldige ejer af egen bunker.....det har en rimelig stor blærerrøvs værdi her i det nordjyske, at være ejer af en bunker.....hvor vidt man så, juridisk KAN eje en bunker er mig uvis og TOTAL ligegyldigt!hehe! Eneste problem er, at den tidligere ejer har fyldt den op med teglstenstag.......men den skal da klart graves ud, for det er da lidt sjovt og hvem drømmer ikke om, at finde en nazi guldgrav, så man kan dedikere tiden man bruger på, at arbejde, på at lave GDS projekterne herhjemme;-P
I bor ikke pokkers langt fra Klitmøller, som har noget lækkert strand....håber vejret er på jeres side så i kan nyde det! Ellers er en kørertur langs limfjorden i regnvejr en smuk tur! Skulle i have lyst til mere action-packed eventyr, kan jeg med stor sandsynlighed arrangere vandscooter sejlads på seadoo 260hk maskiner og rapelling fra foderstoffen i Aalborg....bare gi lyd!:-D
Håber i får en fantastisk tur til det nordjyske og skriv endelige, hvis du får behov for yderligere inspiration!
Klitmøller er det der kaldes Cold Hawai...
Og der surfes på brædt, vindsurfes og den nok mest udbrdte idag nemlig Kitesurfing.

Helt klart et sted at besøge :-)

Njord

MVH Njord
koludabyg Ohøj.
oss her fra ska i da være welkommen i det nordwestjyske..
lige ud over det er er forslået i tråden er der oss vigsøbadeland. det googler du bare.
nu ved jeg jo ikk hva uge i skal være her
men hvis i er her i en ulige uge så ka jeg tilbyde en rundtur på et åleopdræt. hvis fisk har int
jeg arbejder godt nok om natten. så det bliver en sen aften tur
men hvis i har lyst så ka det blive fra kl 22.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Skrevet af mortenbruun på 06 jul 2012 20:42
jøsses....så er det vist på tide, at hun får set en bunker! ;-)
Jeg er den, mere eller mindre, heldige ejer af egen bunker.....det har en rimelig stor blærerrøvs værdi her i det nordjyske, at være ejer af en bunker.....hvor vidt man så, juridisk KAN eje en bunker er mig uvis og TOTAL ligegyldigt!hehe! Eneste problem er, at den tidligere ejer har fyldt den op med teglstenstag.......men den skal da klart graves ud, for det er da lidt sjovt og hvem drømmer ikke om, at finde en nazi guldgrav, så man kan dedikere tiden man bruger på, at arbejde, på at lave GDS projekterne herhjemme;-P
Nemlig, bunkers skal de se mens vi er der, det hører sig jo til.

Kan godt huske det med bunkeren i baghaven, er sjovere projekt at gå i gang med, også selvom den lige skal tømmes for brokker først.

Ja, enten en skat eller vinde i lotto...

Skrevet af mortenbruun på 06 jul 2012 20:42

I bor ikke pokkers langt fra Klitmøller, som har noget lækkert strand....håber vejret er på jeres side så i kan nyde det! Ellers er en kørertur langs limfjorden i regnvejr en smuk tur! Skulle i have lyst til mere action-packed eventyr, kan jeg med stor sandsynlighed arrangere vandscooter sejlads på seadoo 260hk maskiner og rapelling fra foderstoffen i Aalborg....bare gi lyd!:-D
Nej, det er ret tæt på klitmøller, så hvis vejret er godt, så bliver der helt sikkert tilbragt mange timer på strandene i  området, og et par kørerture ved mindre godt vejr.

Af hensyn til lidt action, så  er det godt nok fristende, men nok lige vildt nok for Heidi desværre, som dårligt tør kører på en havetraktor...

Skrevet af mortenbruun på 06 jul 2012 20:42

Håber i får en fantastisk tur til det nordjyske og skriv endelige, hvis du får behov for yderligere inspiration!
Det kan du tro, der er også internet i sommerhuset, så tager den bærbare med, så skal nok skrive i tråden, hvis  vi løber tør for ideer...
Skrevet af DS på 07 jul 2012 03:15
koludabyg Ohøj.
oss her fra ska i da være welkommen i det nordwestjyske..
lige ud over det er er forslået i tråden er der oss vigsøbadeland. det googler du bare.
nu ved jeg jo ikk hva uge i skal være her
men hvis i er her i en ulige uge så ka jeg tilbyde en rundtur på et åleopdræt. hvis fisk har int
jeg arbejder godt nok om natten. så det bliver en sen aften tur
men hvis i har lyst så ka det blive fra kl 22.

Jo tak, det er faktisk i uge 30  vi er der.

Undertegnet var i sine unge dage ihærdig lystfisker, så var nok interessant for undertegnet, men tror ikke Heidi og børnene ville være lige så interesseret som undertegnet...

Der skulle lægge et nyere badeland i området, men det eneste vi kunne finde tæt på var i Hurup, nogen der ved om det er det eneste i området ?
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis