Sommerferie i nordvest jylland

Nu har Stella jo efterhånden plaget i flere år med at komme til Djurs og Fårup sommerland, hun elsker simpelthen forlystelse parker, så har vi beslutter hun får lov til i år, og har derfor lejet et sommerhus en uge i Agger.

Men vi skal jo nok ud at se mere end lige et par sommerland og evt. Legoland, som alle kræver 2-3 timers kørsel begge veje, men er der ellers nogen i området i kan anbefale ?

Der skulle være et nyt vandland i området, som ville være perfekt hvis vejret skulle vise sig fra sin mindre behagelige side.
Nu har Stella jo efterhånden plaget i flere år med... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Husk, at hvis i vil forbi Aalborg på motorvejen, så er der vejarbejde i limfjordstunnellen og det kan give kø i myldretiden, ferietrafikdagene. Også ind igennem Aalborg. Så er I forberedte på det.

Og nu nævnte du selv Olsenbanden og bunkers. Det er ovre på Thyborøn-siden, at den lille jernbane, som banden kørte med, ligger. Lemvigbanen. Der kører stadivæk en lille gris.


Ps. naturen er bare så smuk derovre og beroligende. Så jeg ville afsætte noget tid til ingen-ting.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Super, det vil vi huske og køre uden om Aalborg hvis vi skal den vej.

Jep, jeg tror også det bliver omkring Thyborøn omegnen vi kigger på bunkers, der er vist rigeligt at se på i det område.

Afslapning i form af "ingen-ting" skal der også blive tid til, så man også får nydt ferien, og ikke bare stresser rundt for at se så meget som muligt....
Koudabyg.

Vigsø feriecenter har vandland hvis det skulle blive for trist/koldt sommervejr, med regn og blæst ved stranden ved Vigsø ligger de bunkere ude i vandet, der blev brugt til Olsen-banden i Jylland, (fimen blev optaget flere steder) & ved Hanstholm Bunker-museum er der udstilling af en' gl. kanon (der var 2 stk.) som stod i midten af bunkerene; den/de kunne skyde næsten halvvejs ca. 45 Km så vidt jeg lige husker;til Norge, (området i Skagerak blev mineret) det stykke som ikke kunne dækkes af kanonerne, fra henholdsvis Norge & Danmark.

Togbanen der bla. fragtede granater og meget andet, ind i bunker-anlægget er der stadigvæk og kan prøves for et mindre beløb.

Hvis du/i skulle være lidt historisk interesseret.

& for ikke at glemme Danmarks 1. Naturpark/Thy med klithede og skov, som er ret unik i DK. som dækker området fra Agger-tange i syd til Hanstholm i nord.

Som du/i kan se kan i snildt bruge en uge i Thy.

Bulbjerg er "det eneste sted" Riden bygger på limstensklinten (lodret ca 45-47 meter) & resterne af skarre-klit (skarre-klat kaldet af vi lokale på egnen) kan ses ca 50 m ude i havet, var måske også et besøg værd.

God ferie til dig & familien & naturligvis alle andre
.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Super, ja vejret bliver vist lidt blandet her i næste uge, men der kommer sikkert ophold i vejret også på de lidt mørkere dage, så her vil vi med garanti se nogle om områdets historiske områder også.

Når der skal bades bliver det sikkert i badeland ja, vejret samt vandets temperatur er ikke ligefrem indbydende, så  bliver nok indendørs, men så kan sander jo også deltage en smule, så det er nok ikke så ringe endda...
Også ser det ud til at DMI har ændret lidt mening om næste uges vejr, og giver udsigt til tørvejr nu frem for vådt vejr, så nu glæder man sig jo endnu mere til at komme afsted....

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/byvejr_danmark.htm?by=7760

Så håber vi bare de ikke ændrer denne udsigt alt for meget, for ser jo ret lovende ud som den er nu....
Annonce
Og vi havde jo faktisk super godt vejr den uge, eneste regndag var lørdag hvor vi aflagde visit i Djurs sommerland på vej hjem, så blev lidt en våd fornøjelse, samt et stop af forlystelser i ca. 1.5 - 2 timer pga. torden, men betød så også mindre besøgende i sommerlandet efterfølgende og dermed mindre køer, så ikke kun negativt om det.

Klitmøller samt Hanstholm bunker museum blev også aflagt et visit på samme tur, var om onsdagen hvor det blæste ret meget, så der var godt gang i Keith surferne....

Derudover var vi i Thyborøn 2 gange faktisk, da Stella var helt vild med Jyllandsakvariet og ikke mindst røre ved rødhajer og rokker, og vi var helt vilde med maden på restaurant Mallemukken, som lavede utroligt god mad, så kan klart anbefales herfra hvis man på et tidspunkt er i den omegn.

Badning i vesterhavet var lige for koldt for undertegnet, så blev også en tur i Sydthy svømmebad i Hurup, og den komme vi nok til at savne, det var godt nok en lækker svømmenhal,  som var utrolig børnevenlig endda med vandrutschebane som var børnevenlig, med ikke mindre end 2 varmtvand bassiner heraf 1 babybassin, så selv lille Sander fik sin første tur i svømmebassin også, og da han er noget af en vandhund selv i lille badekar, var dette jo et kæmpe hit.

Turen til Fårup sommerland var perfekt, ikke for varmt og ikke for koldt til Stella også kunne nyde en tur i vandlandet, så vi kan faktisk ikke klage over vejret på ferien, udover de par timer med regn og torden i Djurs sommerland, var det lige det vejr man kunne håbe på.

Den uge gik dog alt for hurtigt, man kunne godt have brugt et par dage mere, men sådan er det jo altid med ferier....
Koudabyg

Dejligt at høre i havde en god uge & nød ferien i nordvest Jylland som jo er min hjemegn.

Som jeg vist skrev kan der sagtens bruges en uges ferie i nord-vest.

Det er altid skønt at få lidt feed back på en tråd.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja, der er sikkert ikke sidste gang vi tager en uges tid eller endda 2 uger næste gang, i den skønne jydske nord-vest egn...
Koudabyg

Fint at høre, i er vel-kommen er jeg 100% sikker på, der er nok at se på & få tiden til at gå med.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Dejligt at høre. Og de var jo blevet færdig med tunnellen før tiden, så det skabte tihvertifald ikke problemer. 

Og Nordjylland har jo rigtig meget at byde på, hvor Slagelse jo nok er lidt mere "rolig" (voksede op I korsør) 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis