Hjælp! Varmepumpe - forbrug i kr/øre

Hej alle LDS'ere!

Jeg har tænkt mig at købe et hus. Jeg kiggede på energimærkningen og tænkte A2 - top!!

Men ved nærmere inspection finder jeg ud af, at det opvarmes via en Nilan VP 18 EK2 varmepumpe. En såkaldt luft til vand varmpepumpe. Teorien er fin, men så heller ikke meget mere
 
Så vidt jeg ved varmes brugsvandet op ved, at VP'en "trækker" varme ud af luften. Ligeledes står VP'en for at udskifte/cirkulere luften i huset.
Det skulle jo være godt nok... eller er det nu også det!?

Selve gulvvarmen (vandbåren) opvarmes via den 9kW elpatron der sidder nedest i VP'eren.
I min verden er det meget dyrt at opvarme disse kvm med el.. 

Er der nogen der kan give et bud på hvor meget det koster at opvarme gulvvarmen?? 

ps. Hverken klima ekspert fra Dong eller go' energi har kunne gve mig et svar

Nyttig info til evt. udregninger.
225 kvm.
VP'ens egenforbrug: 2,1 kW
4 pers. (2 voksne, 2 børn)
ca. 21 grader indefor (eller havd der er standard)
Trægulve/klinker.


Venlige hilsner
Elektrikeren

Det jeg savner mest,
af de ting jeg har glemt,
er min hukommelse!
Hej alle LDS'ere! Jeg har tænkt mig at købe et... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Din Nilan har en 9 kw el-kedel til opvarmning af mindre vandbåren gulvvarme. Varmepumpe-delen er således kun til brugsvand.

Kilde: http://www.nilan.dk/da-DK/Forside/Loesninger/Boligloesninger/Ventilation---brugsvand/VP-18-EK.aspx

Varmepumpe-delen er desuden også med til at gøre, at indblæsningsluften bliver varmet op. Hvis huset er forholdsvis nyt eller godt isoleret hjælper det jo også gevaldigt på opvarmningen af huset.

Mine svigerforældre har et nyt anlæg der minder om dit, i deres hus fra '88, og når deres anlæg blæser 30 grader varmt luft ud i de enkelte rum i huset, på en kold januar-dag, kan det altså godt mærkes!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Den gamle energimærkning lød på A2 (beregnet udelukkende på isolering, vinduer m.m.) på en VP som var en helt anden end installeret.

Efter at man finder ud af at det faktiske fyr som er installeret, bliver der udarbejdet en ny rapport. Denne rapport bliver så med karakteren B imod A2...

Den oplyste strøm som er forbrugt/angivet er ilg. sælger 3 måneder baglæns fra d.d.
Mht. det tidligere forbrug på ejendommen, så er det lejere som bor der pt. og de har vist ikke boet der i et år, så den den byggesagkyndige har anslået i energiforbrug er helt i hegnet.

Det jeg savner mest,
af de ting jeg har glemt,
er min hukommelse!
Den gamle energimærkning lød på A2 (beregnet udelukkende på isolering, vinduer m.m.) på en VP som var en helt anden end installeret.

Efter at man finder ud af at det faktiske fyr som er installeret, bliver der udarbejdet en ny rapport. Denne rapport bliver så med karakteren B imod A2...

Den oplyste strøm som er forbrugt/angivet er ilg. sælger 3 måneder baglæns fra d.d.
Mht. det tidligere forbrug på ejendommen, så er det lejere som bor der pt. og de har vist ikke boet der i et år, så den den byggesagkyndige har anslået i energiforbrug er helt i hegnet.

Det jeg savner mest,
af de ting jeg har glemt,
er min hukommelse!
Wezio: I øvrigt: når jeg logger på min side på Dong Energy, kan jeg se tidligere års forbrug. Også fra de forrige ejere af huset.

Det vil jeg lige bede sælger om at gøre

Det jeg savner mest,
af de ting jeg har glemt,
er min hukommelse!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis