Hjælp brummende vandhaner!!

Hej.

Jeg har for ca. 2 små uger siden lagt mærke til at min køkkenvandhane brummer, og når den brummer er det som om den ryster/vibrere ganske let. Badeværelseshanen gør det også, og når vandet bliver brugt på førstesalen, er det som om en brummen går i gennem hele huset.Nu er det så blevet endnu værre, det er en utrolig høj brummen, og når den ryster/vibrer, kan det mærkes på hele køkkenbordpladen.
Jeg står i efterhånden i lang tid og drejer rundt på hanen for at få den til at holde op.
Nu synes jeg også at lige før brummen holder op, kan jeg høre lyden af "store dråber", lyden kommer inde fra væggen tror jeg.

Vi har ikke fået noget nyt batteri eller noget, og der er ikke blevet pillet ved noget.

Det eneste andet vandproblem er at når man skal i bad, skal vandet i bruseren løbe på det hurtigste og i den varmeste temperatur i op til 8 min før der kommer varmt vand.

Er det noget jeg selv kan gøre, eller skal jeg få fat i en vvs-mand hurtigst muligt?
Nogle foreslag på hvad det evt. kan være??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan være for højt tryk på det varme vand, tjek overtryksventilen på din varmtvandsbeholder.

Kan også være at pillators osv.. er stoppet til med kalk og agger, så ville tjekke dette også.

8 minutter er alt for meget, så er man jo normalt færdig med at bade, med så mange liter vand i kloakken hver gang jeg skulle i bad, ville jeg slet ikke være betænkelig over at få ringet til en VVS mand hurtigst muligt, han er hurtigt tjent ind igen, på besparelse af alle disse liter vand + af giften til at bortledningen.
Det er højest sandsynligt ventilsædet der er slidt, kan slibes men på ingen måde betalesig!! Mit forslag til dig er: dyt dyt, byt til nyt!
Held og lykke med projektet!

VVS: Vi viser sprækken
Hov glemte det med dit langtsomme varme vand! Enten er din brugsvands cirkulations pumpe stået af! Hvis du ikke har en cirkulationsledning, skal du have trukket en, normalen er 10 sek. Fra du åbner for den varme have til du mærker varmt vand! Alt under "skal" der trækkes cirkulationsledning til!

VVS: Vi viser sprækken
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis