Isolering af loft i udhus.. ???

Vi har lige udvidet et udhus, så vi kan få mere plads og et værksteds bord..
Meningen er at det skal stå uopvarmet, men dog isoleret, så en kraftig varmekilde kan opvarme ti en acceptabel temperatur om vinteren.

Som i kan se på billederne, så er taget kun nogle tynde plastplader.

Vi deler tag (tagbelægning) med naboen. så vi kan ikke sådan lige lægge andre plader på..

Vi skal altså isolerer under pladerne.



Jeg forestiller mig at jeg kan beklæde nogle vandfast krydsfinerplader med tagpap på oversiden og banke fast på undersiden af de øverste lægter.. eller på oversiden af de nederste lægter.
Så 50 eller 100 mm isoleringsbats og så nogle alm. krydsfiner eller OSB plader på undersiden.





Så er spørgsmålet bare.. Vil der blive for varm mellem tagpappet og plader, når der er huller ud til det fri hele vejen rundt??
Vil der komme kondensvand på undersiden af pladerne.. ??

Hvis der gør, vil kondensvandet jo løbe af tagpappet og ned i kanten, oven i isoleringen?? eller hvad.. 

Nogle forslag eller gode idéer?? Ikke noget med håndværker og nyt tag på vores og naboens skur.. 


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der vil ikke være kondensvand, til gengæld vil plastpladerne nærmest smelte og blive uformelige.

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Det med at der bliver varmt har jeg hørt før.. Men vores genbo har sænket lægterne og lagt pladerne direkte plader med tagpap og der bliver ikke varmt så pladerne smelter...
Genboens nabo har skruet vandfaste krydsfinerplader direkte på lægterne uden isolering og de plader fejler heller ikke noget..
De har begge haft det liggende i flere år nu..

Jeg overvejer at droppe tagpappet og male de vandfaste krydsfinerplader hvide på oversiden, så der ikke er noget der suger og genererer varme, som sort tagpap vil

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Generelt er der altid en risiko ved at isolere op til trapetz pladerne da disse hurtigt bliver deforme ved høj varme.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også