Væg ujævn - hvordan ophænges skabe

Hejsa

Jeg skal til at hænge overskabe i mit køkken.

Desværre så er det ikke en plan væg. Det har tidligere været to rum, hvor vi har lagt en væg ned, men nu har jeg så en væg som ikke er jævn.

Jeg går ud fra at jeg skal klodse væggen op, der hvor væggen er "længere inde" så at sige..

Men hvordan tjekker jeg at det så er korrekt plant efterfølgende.
Giver det mening.. det er vandret hen af væggen, at den ligesom slår et slag ud...

Jeg har forsøgt at sætte nogle klodser op, men kan ikke rigtig gennemskue hvordan jeg så tjekker om det er i Vatter?? hvilken af dråberne måler dette??
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er du godt nok noget af en amatør, hvis du ikke ved hvilken af libellerne du skal bruge for at se om noget er vandret. At se om det er lige, er nemmest ved at trække en tynd snor imellem enderne på listen du sætter op.
Jeg er da amatør - uden tvivl om det!!

Men enten er jeg så meget amatør, så dit svar ikke hjælper mig eller også forklarer jeg mig ikke rigtig.

Fordi det er ikke den libel, som sidder på toppen jeg skal bruge og de andre kan jeg holder i vinkler som slet ikke giver mening og så er de i midt..

Det jeg skal finde ud af er hvor mange cm jeg skal klodse ud fra væggen for at det kommer til at sidde korrekt uden at jeg kan vippe det fra kant til kant
Det gør du med en retskinne, så kan du måle hvor meget det skal klodses ud.

Det nemmeste er at klodse dem op efterhånden som de sætte op, men en lodestok i forkantet af skabene, så klodses de ud så de komme til at flugte.
Som jeg forstår det, kan du slet ikke bruget et vaterpas til at måle hvor meget din væg er skæv, eftersom du har skævheden på langs af væggen.
Du skal holde en rette skinne, alternativt et godt lige bræt, hvor du holder den på højkant i forhold til væggen, så kan du måle hvor meget luft du har ind til væggen, og klodse op i forhold til dette mål.
Hej Daniel,

Præcis.. Det er mit problem..