Klinker på trægulv i køkken?

Hej.
Jeg skal til at ligge klinker 30 x 60 cm i mit køkken. I dag ligger der et parketgulv som jeg tager op og nedenunder er der spånplade med omkring 70cm i mellem strøerne.

Kan jeg ligge klinkerne direkte oven på de spånplader eller skal jeg ligge nye plader som fx masonit eller Wedi? Og hvor tykt skal det i så fald være? det skulle helst ikke fylde mere i højden end det gamle parketgulv da jeg ellers får en kant imellem køkken og stuegulv.

PFT,
Michael
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Masonit holder i hvert fald ikke.
Jeg ville vælge en 19 GF gulvgips til formålet, vil give en kant som du vil undgå.
Hvis ellers dit underlag er stift nok så ja, en 12mm Wedi kunne jo også bruges frem for 6 mm.
Ja, men igen helst ingen kant mellem parketgulv og klinker... Derfor 6mm.
Men hvis det ikke holder vil jeg hellere have en lille kant på 5mm end knækkede fuger og fliser.
Dit parket gulv er sikkert 22mm med mindre det er høvlet / slebet flere gange.

Dine ny klinker er hvor tykke ?

Normalt er disse jo 6-8 mm + 2-3 mm + 12 mm underlag = 21 - 24mm
Annonce
Parketen er kun 16mm derfor har jeg knap så meget at gøre godt med. Klinken er 8mm, derfor ville 6mm Wedi være perfekt rent højdemæssigt.
Jamen, hvis underlaget er stift nok, er det ikke et problem, så det hele afhænger af hvor meget dit undergulv giver efter..
Wedi pladerne lægger jo som en svømmende flade, så hvis ellers undergulvet ikke giver efter, så arbejder wedipladerne ikke.
Tusind tak for svaret Koludabyg. Jeg tror jeg går med en lille kant og 10mm Wedi for at være på den sikre side :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis