Spritny bil - lugter brændt fra motor + røgudvikling

Hentede helt ny Peugeot 207 sw for halvanden uge siden. Bilen har kørt fint, lige indtil i dag, hvor den pludselig - efter kort køretur - lugter brændt fra motor og der er også lidt røgudvikling. Lagde ikke mærke til noget, da jeg kørte, først bagefter. Motoren virkede også meget varm, da vi åbnede hjelmen. 

Normalt? Eller har vi fået en mandagsmodel?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den må da helt bestemt ikke udvise nogen form for røgudvikling eller -lugt, overhovedet ikke.
Du må hurtigst muligt ind til værkstedet.

Men er der ikke noget med at Peugeoterne er kendt for at brænde? (Jeg kørte i søndags forbi en på motorvejen over Fyn!)

Med venlig hilsen
ktm

Er det en diesel eller benzin?
Det er en diesel-bil. 1.6, 92 hk.
Uden at have ejet en Peugeot selv, så lyder det som om det godt kunne være dieselpartikelfilteret der regenereres (brænder skidt af). Det er helt normalt.

I min Opel sker det pr. ca 1000 km alt efter kørselsmønster. Det sker først når motoren er blevet ordentlig varm (15-20 km på landevej/motorvej) og tager 10-15 minutter.

Kig evt. i din instruktionsbog om din bil overhovedet er udstyret med partikelfilter
helt sikkert partikelfilter. Spørg lige på værkstedet om der er en beholder med væske til filteret. Den skal holdes fyldt

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis