At fjerne hessian, or not to do... Hvordan fjerner man det?

Hejsa,

Vi er så heldige at have 4-5 rum med hessian. Det er malet over, men kønt er det jo ikke.

Nu står vi og gerne vil have det fjernet.

Der er 2 løsninger, som jeg forstår det.

1. at opspartle den eksisterende hessian.
2. at fjerne den eksisterende hessian.

Løsning 1 virker ikke helt holdbart, tænker jeg. Da vi er nye husejere tænker jeg at det er bedst at komme helt i bund en gang for alle, altså må hessianen væk. Eller?

Det giver også mulighed at fræse ind til nye stikkontakter og den slags....

Hvordan fjerner man nemmest hessian?

Hvad skal man være opmærksom på?

Som det ses på billedet ser det ud til at en god del af den eksisterende puds falder af.

Hvad er processen når hessian skal fjernes?

håber I kan give en lile guide eller linke til en

På forhånd tak.






Mvh

Frederik
Hejsa, Vi er så heldige at have 4-5 rum med... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hiv lortet ned er også mit råd, hvis du ikke ønsker det. Præcis som Lyngbye skriver...

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Puha, det er ikke nemt... for at udskyde stillingtaget til dette emne er jeg nu gået igang med loftet i mit prøverum...

Jeg synes jeg får svar som jeg spørger. Da jeg var i malbilligt i Brønby spurgte jeg der og blev anbefalet spartling. Da jeg fik indhentet et tilbud fra maler ville han spartle.

Den er ikke nem - men er jo en ung mand så forventer at skulle bo i huset i de næste 40+ år, så....

Mvh

Frederik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg havde noget glasvæv med mønster i på bedeværelset. det fik en tur med båndpudseren. huller mm. blev spartlet og på med nyt glasfilt, ta da.

Jacob
Hvorfor ikke starte med en enkelt væg? Er du heldig viser det sig, at det ikke sidder specielt fast. Har du derimod ikke fået det ned inden for en overskuelig tid, så sidder det sikkert så godt fast, at du roligt kan spartle det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også