Gøre loft færdig i badeværelse

Hej LDS'ere,

Jeg er ny her, så bær over med mig, hvis jeg laver nogle fodfejl.

Min kæreste og jeg har lige købt en lejlighed. Loftet i badeværelset er noget "ufærdigt" efter at der er blevet ryddet op efter en vandskade fra lejligheden ovenpå.

Loftet fremstår nu som et meget råt pudsloft, og det er ikke særlig jævnt. Her er et link til en video, der viser loftet: https://www.dropbox.com/s/z0ii89dz1pql6kq/Loftet.3gp

Mit spørgsmål er: hvordan gør vi loftet pænt? Jeg har tidligere med success pillet tapet af lodrette vægge, spartlet op og sat glasfilt på, så jeg har umiddelbart lyst til at gå i den retning. Altid rart at gøre noget man kender:-) Der er nogle rimelig dybe "dale" i loftet, så jeg ved ikke, om jeg kan få det helt plant og fint, men det er ok med os. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad jeg skal spartle med. Kan jeg bruge fremgangsmåden med at spartle, og har I nogle konkrete tips?

Jeg har ingen erfaring med at sætte gipslofter op med skelet, så jeg håber lidt på, at metoden ovenfor kan bruges. Jeg vil gerne slippe nemmest muligt fra det. Jeg ser frem til at høre fra jer!

Hilsen Lars
 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Linket til billede virker ikke.

Men er du frisk på at spartle lidt, så kan det loft sikkert godt spartles op igen, er de alt for dybe, ville det måske være en ide at starte med en gipsspartel først, som kan dække ret store revner, og hurtigt tørrer ud.
Også spartle loftet efter med en sandspartel og bred spartel, så skal det nok blive en fornuftigt resultat.
Hej Koludabyg,

Ja, det var ikke for imponerende med det link. Det her skulle virke bedre: https://www.dropbox.com/s/rkjbacrwcpnzu2c/Loftet.3gp 

Tak for dit svar, i øvrigt. Giver videoen dig - eller andre - anledning til flere bemærkninger?


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det skulle nok kunne spartles op, også evt. filt og maling.
Og man bryder ikke nogle regler ved ikke at lave dampspærre eller andre vådrumsagtige ting?
Nej, pudses virker som fugtbremse, og du har sikkert lejligheder op over.

Males loftet også med høj glans, så er det begrænset hvor meget der slipper igennem denne vej.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også