Vindues bund fuge, mørtel eller gummi?

Hej LDS

Findes der et lovkrav om at vindues bund fugen udvendigt SKAL være af gummi, så hvis man vil have mørtel er det kun på siderne og toppen man må det iflg nuværende reglement?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej... den kan også laves i mørtel
Ikke for at vade i det, men er du helt sikker?

Jeg har nemlig hørt en anden hånds beretning om en prof. fugemand som skulle have sagt det....

Når jeg kigger rundt på vindues fuger er der selvfølgelig masser af mørtelfuger også i bunden, men det skulle være en ny/nyere reglement, som skulle undgår fugt ophobning i træ karmen.......?
Hvis fugen sidder rigtigt sker der ingen ophobning af fugt eller vand. Netop det skulle den lille drypnæse i bunden af vinduet tage. Det er også derfor at en fuge i bunden af et vindue eller dør altid skal trækkes lidt tilbage, for at komme om på den anden side af drypnæsen i bundkarmen. Jeg ser stadig mange steder at både fugefolk og tømrer fuger helt ud til kanten.....

http://www.lyrk.dk
Skrevet af nenne på 30 jun 2012 21:47
Ikke for at vade i det, men er du helt sikker?

Jeg har nemlig hørt en anden hånds beretning om en prof. fugemand som skulle have sagt det....
Ja, jeg er helt sikkert.

Og ja, sjovt nok er det en fugemand du har hørt det fra, som jo ikke har noget at lave, hvis vi alle bruger mørtelfuger frem for elastiske fuger, som også skal skiftes ud 8-12 år, hvorimod mørtelfugen kan holde 100 år
Ok tak for info, har valgt mørtelfuge hele vejen rundt om vinduerne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis