O-ringe på studs til pexrør.

Hej,

Er ved at samle pexrør til fordelerrør til 5 stks radiatorer på 1. salen.  Jeg har købt et fordelerrør med lukkeventil for hver udgang.  Studsen kan tages af (konisk med 2 O-ringe) det er jo smart og nemmere.  På selve studsen er der også 2 O-ringe som røret skal skubbes ind over og ellers normalt med klemring. Jeg kan ikke skubbe røret på uden at O-ringene skubbes ud af rillen de sidder i og går i stykker.  Har de O-ringe praktisk betydning eller kan de bare smides væk?  Nogen som har arbejdet med dem?

Kan man tilspænde pex for meget?   Altså kan godt spænde omløberen helt ind uden de tager skade eller bliver utætte. 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når nu o-ringene er der, så har de også en funktion, skulle jeg mene.
Prøv at give det lidt glidemiddel, alm opvaskemiddel eks.
Ja det skal jo ikke knokkelspændes, men skal dog også spændes godt til, så det er lidt finger-gefyle.
mvh jens
Når du presser pexrøret ned over støttebøsningen, så kan du bruge en lille ligekærvet skruetrækker til at lirke oringene med ind i Pex røret.
Når du spænder det sammen, så kan du bare spænde stramt til.
Hvis du så ser en dråbe eller to når du sætter vand på, jamen så spænder du bare efter.

Christian.
H
oringe er for at tætne de ligger på mange måder men altid skal de ligge i et sted hvor de berøre begge emner ,udvendig og invendig emne de er skabt til at tætne når der kommer tryk på ledningen og derved komprimerers til tætning

PEK

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis