Gevindstænger til garage/skur

Hej

Er ved at finde priser på div materialer til skuret.

Gevindstænger til at fæstne bundrem til leca-sokkel i beton fundament.

Hvilken type er best egnet.

  1. Gevindstang, rustfriIht. DIN 975. A4, syrefast.
  2. Gevindstang, blankforzinketIht. DIN 976A. Holdbarhedsklasse 4.6.
  3. Gevindstang RGM stål, elforzinket
  4. M16 GEVINDSTANG DIN 975 8.8 FZB 1MTR.LGD
  5. M12 GEVINDSTANG A2 1MTR.LGD
Har fundet overstående stænger ved ikke om der er flere men hvilken er bedst egnet?
Til det danske klima forhold. pris vs holdbar hed.
A4 vil vel være overkil? ligger mig op af A2 men ved ikke om elforzinket er ligeså godt som rustfrie?
Din 975 er det en standard for gevindstænger eller hvad siger den betegnelse
Skuret er uopvarmet.

mvh Always
Hej Er ved at finde priser på div materialer... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det er ikke sludder det er erfaring , mit eget skur på 12m2 og mit drivhus på 10m2 står stadig på deres fundament og det har de gjordt i mere end 30 år og de er IKKE fastskuet , selv orkanen i dec. 1999 kunne ikke ændre på dette , men der er ikke noget forgjordt ved at fastgøre skuret til fundamentet , hvis man sover bedre om natten...............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
En enkelt mands erfaring med 2 små bygninger tæller ikke meget.
Når nu der er tusindvis af erfaringer for at skure og drivhuse blæser omkuld såfremt de ikke forankres.

Ud fra samme betragtning kører du vel heller ikke med sikkerhedssele. Fordi du aldrig har forladt bilen igennem forruden - med hovedet som som rudeknuser! :o)

Det der med at fastgøre skure  småhuse og kolonihavehuse til sokkelstene fundament osv er absolut af nyere dato , alle 850 skure og kolonihavehuse som blev flyttet fra husumhaverne til ejby sommerby i 1961  stod bare løst på sokkelsten og blev flyttet ud til ejby og sat ned på sokkelsten uden fastgørelse og der står de stadig................ 

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Brug du nu bare 500 kr på gevindstænger, sov trygt om natten mens de andre skændes! Husk møtrikker

 

Ja, jeg ville også anbefale at gøre det solidt fast, så vinden ikke tipper det over, når den lige står i den rette hjørne, men den rette hastighed.
Annonce
Du kunne istedet nedstøbe noget trækbånd som du så føre med op og fastgøre på tagkonstruktionen.. så har du fat på det hele i en arbejdsgang..! 

Det også noget lettere at bøje og evt bøje den rundt om armeringen nede i dit fundament + du får det længere ned end 65 cm

Din budrem sætter du så fast med nogle karmskruer så den ikke flytter sig hvis du sparker til den :-p
 

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Du kan os' la' vær'

Fordi løsningen er principiel forkert!

Indstøbningen af trækbåndene bliver sjældent tilstrækkelig præcis.
Idet båndene ikke må bukkes eller krølles fra fikspunkt til fikspunkt.

Endvidere har det intet formål at føre trækbåndene længere ned end 65 cm. Båndene vil springe længe inden de bliver trukket ud af betonen.

Så der godt nok mange nye huse der er lavet forkert ! De fleste nye huse bliver lavet med denne løsning !

Og du kan nu sagtens få dem til at side præcis hvor du ønsker.
Nej de skal selvfølgelig ikke bøje og krølles, men det giver helt sig selv når du strammer dem op..

Hvor langt de præcis skal ned, må jeg indrømme jeg ikke ved. !





Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
jeg vil hellere være på den sikre side end den forkerte.

Tænkte os på at sætte nogle metal bånd til at skrue på topremmen og holde taget nede. Spær bliver jo skuret fast til remmen via vinkelbeslag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis