Guide: Bosch opvasker - vandforsyning svigter

Hej

Jeg har lige fået min 5 år gamle Bosch opvaskemaskine til at fungere igen, og da fejlfindingen var betydeligt mere kompliveret end løsningen tænkte jeg det var passende at dele mine erfaringer med jer.

Aktuel model: SGU55E82SK/01, men mon ikke de er lavet nogenlunde ens. Siemens og Bosch er i øvrigt i familie, så det kunne ske, det gælder begge mærker.

Problem: Stigende opvasketid og til sidst lys i lampen med vandhanen, dvs svigtende vandtilførsel, og derefter var det slut med opvask

Løsning: Afkalkning og gennemblæsning af en lille vandlåslignende sag under venstre (set forfra) sideplade (Den røde dims på billedet i linket)

Hvordan: Maskinen skal ud og venstre side afmonteres. Min er forsynet med noget vandsikring, som lukker vandforsyningen med en magnetventil, når maskinen er slukket, så det var ikke nødvendigt at slukke for hverken vand eller strøm. Det betyder ikke, at jeg ikke vil anbefale, at du gør det...
Afmonter plastdelen på siden. Der skal fjernes en klemme på vandforsyningsslangen samt en klips på de 2 afløbsslanger bagerst, så kan den bare trækkes af/op.
Herefter hældte jeg lidt husholdningseddike i kanalerne og blæste trykluft i diverse huller, indtil der var hul igennem.
Derefter samles det hele. Jeg måtte have et spændebånd på vandforsyningsslangen for at få den tæt igen. Test det FØR du samler færdig...

God fornøjelse, hvis du har tilsvarende problemer med din opvasker

FOTO

MVH Leo

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Leo

Tak for den gode vejledning - jeg har lignende problem! Vil du prøve at uploade billedet igen? Man kan ikke se det i dit indlæg nu. Sig til hvis det driller, så skal jeg hjælpe.

Mvh. AllanE
Om foto driller på LDS ??

Det tror jeg nok de gør. Jeg fatter ikke man ikke laver almindelig [IMG]-funktion, så man kan linke til et billede, og hvis et almindeligt link (lavet med link-knappen)  ikke fungerer dagen efter er det jo ikke nemt. Til gengæld kan man så ikke redigere sine indlæg efter kort tid...

Nu prøver jeg så bare at skrive linket og se om det evt. skulle virke.

Nærbillede af det forstoppede område:

http://i46.tinypic.com/i736eq.jpg


Hele opvaskeren uden sideplade:

http://i46.tinypic.com/351gxi1.jpg


MVH Leo

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis