Hjælp søges til renovering af påhængsmotor

Hej alle,
jeg har købt mig en brugt jolle af en lokal fisker med en suzuki 2 takt 16 hk som vil være perfekt efter restaurering til fiskeri i Roskilde fjord.
 
Båden kan jeg selv restaurere - ingen problemer her, men med motoren er det straks være - og den går mildest talt noget dårligt, både i tønde og på vandet 

Lidt om motoren: 
Suzuki 2 takt 16 hk (ny benzintank) - metalblå med hvid hætte.
Årgangen kender jeg ikke, men påregner den er fra start 80érne (ingen mærkeplade).
Har været startet og prøvekørt i tønde og på vandet - lidt mislyde (dunk, dunk) og ujævn gas.

Jeg har selv skiftet tændrør, gearolie og givet den ny fedt i begge smørenipler, samt smut diverse dele - og det er så her mine evner ikke rækker længere

Jeg søger derfor en "fritids" påhængsmotormekanikker som kan påtage sig en gennemgang, service og eventuelt udskiftning af defekte dele så sønnen og jeg kan komme ud og sejle hurtigst muligt.

Smid mig en mail på [email protected] hvis du har lysten

Der er vedhæftet et billede - og senere ligger jeg et link til en lille film hvor man kan se og høre motoren køre, bemærk dunkelydene et stykke inde i videoen.


Gode hilsner, Martin
Hej alle, jeg har købt mig en brugt jolle af en... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak Jens, jeg prøver i morgen hvis vejret tillader

Gode hilsner, Martin
Hvordan går det med motoren, har du fået den lavet?

mvh jens
Hej Jens
Den spinner som en kattekilling, det var platinerne som var færdige og så gjorde at den kun kørte på 1 cylinder og i øvrigt gik ad H til - det kostede samlet for service og materialer en lille 1.000,- mand og det var pengene værd

Kan varmt anbefale Madsen & madsen i Holbæk!


Gode hilsner Martin, og tak for rådene!

Gode hilsner, Martin
Skrevet af je__ns på 03 jul 2012 13:43
4% olie lyder af meget, mon ikke 2% er mere passende, husk at det skal være, beregnet til påhængsmotore, det til knalderter og motorsave dur ikke.
Nu kender jeg ikke sådan en Suzuki, men er den med platiner i tændingen, så start med at kikke på dem, og kontroler hvor meget de åbner.(men mon ikke den er med elektronisk tænding)
Tændingen skal kunne trække en gnist på min. 15mm, med afmonterede tændrør og træk i startsnoren det er ikke nok der en en "fin" gnist på tændrøret.. (der skal være et etableret gnistgab til tændrørshættene/stell, ellers kan du skade tændingen)

mvh jens


Så havde jeg da ikke gættet helt forkert

Godt du fik motoren til at køre igen.

mvh jens
Du havde så evigt ret

Gode hilsner, Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis