Maling af sokkel og kælderskakt

Jeg står for at skulle have renoveret kælderskakten i vores hus, da det er noget være klamp de tidligere har lavet med lappeløsninger og dårlig maling (væggene er pudset og malet, men kanten der går over jorden er den oprindelige fra 60'erne og den er revnet, derfor er der nu på grund af fugt i muren salpeterudtræk og store udbulinger i malingen).

Når den nu er pudset færdig og klar og soklerne er gået efter skal de hele jo males. Som kælderskakten er nu vil jeg tro det er en grå facademaling, der er brugt, og soklerne er sorte, ved ikke om det er maling eller tjære da det vist er ret lang tid siden de sidst har fået. Men da de skaller rundt omkring vil jeg måske tro det er maling??

Nu er det så sådan at jeg gerne vil have soklerne grå ligesom kælderskakten, det synes jeg vil se pænest ud, da de går sammen. Men skal jeg bruge sokkelmaling til soklerne og facademaling til skakten eller kan jeg bruge en af delene til det samme?

Er der desuden nogen der kan anbefale en god facade og sokkelmaling?

På forhånd tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej


Det forholder sig sådan med sokkel maling, eller sokkel asfalt som det hedder, at har du først givet det en gang skal du altid give det.

sokkel asfalt er et tjære produkt, så en murmaling vil ikke kunne binde der på, det ser ikke sådan ud, når du lige har givet det, men tro mig det vil begynde at skalle.

Du kan prøve at lave en stærk blanding af grundrens og vaske det af, og der efter give en olie forstærket maling, men det er heller ikke sikkert det vil virke.
du kan sagtens gøre det omvendt, altså tjære ovenpå murmaling, uden problemer.

Mvh

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Du kan tjekke om der er tjære på din sokkel, ved at tage en fugtig klud, og gnide den hen soklen, smitter det af på kluden, har soklen fået sokkel asfalt

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det virker ikke til at være tjære, så det er nok maling. Men kunne man så bruge facademaling på soklen eller sokkelmaling på facaden?
tvivler meget på at der er tjære i nyre produkter af sokkelmaling, eftersom det er mere eller mindre ulovligt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også