Prisforskel på gips- og prifilbeklædning

  Håber der er nogen der kan hjælpe, for tror der er en entreprenør der prøver at tage popoen på mig  
   Vores 1. sal er "pakket ind i" hvidpikmenterede profilbrædder, dvs. skråvægge til kip, skunkvægge, gavlvægge og skillevægge er beklædt....

   I forbindelse med en stor forsikringsag skal vi have fjernet al beklædning, isolering, forskalling osv. på 1.salen, og det hele skal så bygges op igen .... skyder på at der er tale om ca. 200 m2.

   Vi har så, både af brandmæsige og æstetiske hensyn, besluttet at vi ikke vil have profilbrædder op igen, men derimod have gips med filt. 

   Nu er problemet at vores entreprenør (Tømrer) siger at m2 prisen på at få sat gipsplader op, er den samme som hvis der skulle sættes profilbrædder op (her er kun tale om tømrerarbejdet!!).

   Vi har tidligere selv lavet begge typer beklædning, og jeg mener at det er langt hurtigere at sætte gips op, og der derfor er en hel del "mandetimer" at spare..... desuden mener jeg også at m2 prisen på gips er pænt lavere, end hvis vi valgte profilbrædder ... sådan forholder det sig i hvert tilfælde når jeg "Googler" de respektive produkter

   Er der nogen der har et bud på hvad der er rigtigt og forkert i dette??
   
Håber der er nogen der kan hjælpe, for tror der er... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce


   BOSO: Smag og behag er heldigvis forskellig Jeg er af den opfattelse, at renoverer man gamle huse, så skal det ske med "respekt" for husets oprindelige udseende osv. ..... Har svært ved at se formålet med at få 1.salen på et hus fra 1927 (renoveret 2002) til at ligne et sommerhus Ved godt at det optimale ville være at sætte 2 lag gips op, men desværre står der ikke "Joakim Von And" på mit visitkort for KOLUDABYG har helt ret i det han skriver omkring forsikringsager, og tro mig det kommer ALTID  til at koste forsikringstager penge at få lavet så store opgaver!!

   Sitting Bull: Planen er at der skal 2 lag gips på skillevægge, gavlvægge  ... altså lodrette vægge hvor der kan blive brug for at hænge noget op. 
  Jeg vælger at tage det du skriver om at "vinde" over forsikringen, som et kompliment MEN tro mig, det handler altså ikke om forhandlinger, men derimod "bevisførelse" I Ejerskiftesager er det forsikringstager der skal sandsynliggøre at der er tale om en dæknings berettiget skade
    Fordi forsikringen ikke ville dække profilbrædderne,  var jeg nødt til researche  en hel masse omkring love, regler, brandkrav, producenters anvisninger osv!! DET KOM TIL AT KOSTE FORSIKRINGEN (Top Danmark) RIIIGTIGT MANGE PENGE .... for der var absolut igenting deroppe der var lavet som BR98/SBI189 foreskriver. F.eks. ligger isoleringen helt ud til tagpladerne, dampspærren er hverken klæbet i samlinger eller langs kanter, gavlene overholder ikke BD kravene, der mangler "gulv" i skunkene (brandkrav), varmeførende rør i skunkene mangler isolering osv. osv.

   Jeg ved godt at jeg skriver ret udførligt om "mine" Ejerskifteforsikringsager, men det er simpelthen fordi jeg håber der er en masse mennesker der bruge mine erfaringer til noget!!  
   Det er bare SÅ SVÆRT at få dækket skader over ejerskifteforsikringen, men det kan lade sig gøre .... også uden at hyre en advokat!!

    Tak for jeres svar!!!
Nu har jeg også erfaret at der er kæmpe forskel på forsikringsselskaber, når vi snakker om udbedring af forsikringsskader.

Topdanmark var helt klart en foretrukne kunde her, de lod tit tvivl komme kunden tilgode, gav kunderne en fair behandling, og ikke mindst betaler deres håndværkere til tiden, havde også rigtigt gode erfaringer med bla. GF og IF forsikring.

Det var værre med Codan, og gud forbyde hvis man skulle være så uheldig Alm. brand som  jeg overhovedet ikke ville arbejde for længere, de trækker betalingerne til håndværkerne, forsøger at liste regningen over på kunderne, på trods af tidligere mundtligt accept af skades omfang, og forsøgte på alle mulige måder at slippe for dækning, har aldrig hørt så meget lort og lagkage, som der kom ud af munden på deres assurandører.

Har i Alm. Brand forsikring i forbindelse med jeres hus på nogen måder, så ville jeg overveje at få skiftet så hurtigt som muligt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Forhandlingstalent udspringer hovedsageligt af vedholdenhed. Og lidt af kreavitet.


Li'som kunst jo.

95% er transpiration - og kun 5% inspiration! .o)


  Med Top Danmark har jeg heller ikke oplevet at der var problemer med at de ikke betalte regningerne til tiden.

  Min (og mange andres) erfaring er så: Tegn ALDRIG Ejerskifteforsikring i det samme forsikringsselskab som du har alle dine andre forsikringer i!!!!
  Der er ikke retshjælp tilknyttet en ejerskifteforsikring, det skal man have (hvis der bliver brug for det) over f.eks sin husforsikring. Er forsikringerne tegnet i samme selskab så er man (næsten) 100% sikker på at man får afslag hvis man søger retshjælp!!!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også