Afblændet olietank brugt som regnvandstank

Hej. Vi kigger på et hus som vi gerne vil købe, men jeg fandt så ud af at den nuværende ejer har fået etableret følgende system. De har to tagrender som kører over et sandfang, og så i en tidligere olietank som er nedgravet. Fra "olietanken" er der så et overløb som ender ude i en mark hvor vandet ledes væk i noge drænrør. Mægler var ikke klar over dette arrangement, så vi fik løftet låget  til "olietanken". Jeg kunne straks se at der var oliefilm på ovrfladen af vandet og det lugtede kraftigt af dieselolie
Vi ringede sælger op, og det er noget en entrepanør har lavet for hende.
Mit spørgsmål er: Er det lovligt?
Skal jeg være bekymret over olieforurening? Tanken blev afblændet i 1992.
Ja generelt hvordan skal jeg forholde mig?

Kvikke og hurtige svar er velkomne da vi gerne skulle have underskrevet en evt købsaftale i denne uge...


Mvh Jan
Hej. Vi kigger på et hus som vi gerne vil købe... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den entreprenør er absolut IKKE nogen pryd for branchen - eller selvstændigt tænkende iøvrigt.

Selv et 12 årigt barn ved at olie flyder ovenpå vand!

Men bortset fra det så så har du jo fat i den lange ende.

Hvorfor skal der ikke foretages prøver andetsteds på grunden? Fordi man er bange for om "olieindholdet" er for højt? Alt efter hvor kynisk du er har du bragt dig i en gunstig forhandlingsposition.

Men ihvertfald skal ejerskifteforsikringsselskabet og dit kommende husforsikringsselskab accepterer forholdene uden forbehold.

(Og de to forsikringsselskaber bør ikke være de samme - har vi jo lige lært her på siden - for nogle dage siden) :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis