opretning af bjælkelag...

Jeg har efterhånden lagt en del plankegulve med forudgående opretning af bjælkelag. Dette ved at påfore spærtræ (45*125) på siderne bjælkerne.

Nu skal jeg så til det hjemme hos mig selv, og jeg har ikke en rød reje efter gulvbrædderne er købt (Kommentarer frabedes denne del af indlægget....), men tilgengæld har jeg en del 21 mm krydsfinerplader liggende som jeg kunne skære i strimler og bruge i stedet. 
jeg ved at det ikke er lige efter bogen, men styrkemæssigt må det vel være helt i orden, og hvis jeg forborer inden jeg skruer. Hvad tænker folk herinde??

 

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg rettede vores bjælkelag op, satte jeg 21x100 forskalling på hver side af bjælkerne (De lå med 500 c/c). Endvidere fik jeg tilpasse træ-klodser til at ligge oven på bjælkerne, imellem. Dette har ikke givet anledningen til nogen problemer (endnu) (Dog er gulvopbygningen en del anderledes, da jeg herovenpå har 21x100 forskalling (med varme), 22mm gulvspånplade, laminatgulv.
Selve opretningen af gulvbjælkerne kan selvfølgelig godt laves med krydsfiner.

Problemet er dog at skruer og søm i enden på krydsfiner ikke er holdbart, og derfor duer det alligevel ikke.

Jeg ville vente og spare lidt penge op, så der er råd til at smide et par regler brædder på siden af bjælkerne i stedet for.
Tak for svarene!

Jeg har nu fjernet gulvet og til min overraskelse fundet et betondæk båret af i-jern. Troede kun den slags var et stuelejlighedsfænomen (bor på 1'ste i en gammel 1900 tals lejliged på østerbro), men anyway.......må lave et nyt strøgulv ovenpå betonen. Penge kommer jeg vist ikke udenom.........



 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis