For lidt plads i regnvandstønden...

Øv altså... Når nu den danske sommer viser sig fra den våde side, så ville man jo gerne se lidt positivt på det - men vores 200 liters regnvandstønde, som afvander skuret, og de 2 60-liters, som tager vandet fra drivhustaget, er allerede fyldt op, så alt det dejlige kalkfrie, bløde vand, der drysser ned fra himlen lige nu, ryger direkte i rensningsanlægget uden at gøre den mindste nytte hos os

I mit næste liv laver jeg et 50 kubikmeter reservoir under huset til opsamling af regnvand til toiletskyl, havevanding, ja alt, der ikke kræver sterilt vand...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke fylde det du har på flasker, og sælge det som helligt vand fra himlen
Hæ hæ, den havde jeg ikke lige set komme

Men alle vores naboer ved godt, at alt, der kommer i flasker inde fra vores matrikel hverken er særligt helligt eller særlig sundt for en gennemsnits-lever

Spøg til side - jeg kan bare blive så ærgerlig over at vi i aftenens regnvejr, hvor der er faldet omkring 100 liter vand på vores lille rækkehusgrund, hælder det meste direkte ud i rensningsanlægget i Avedøre, samtidig med at vi bruger måske 40 liter glinsende rent drikkevand af højeste kvalitet til at skylle ud i toilettet - og belaste rensningsanlægget yderligere...

Uden at jeg vil lyde unødigt hellig, så er det da totalt Gøg og Gokke...

Sidste år, 2. juli ved skybruddet, fik alle de 'store' huse her i bebyggelsen, dem med kælder, cirka en halv meter vand ind nederst. Jeg tror såmænd ikke, at selv de største reservoirer under husene kunne have afhjulpet problemet - Elizabeth og jeg cyklede hjem fra Hundige midt i det hele, vi var tæt på at blive skyllet af cykelstien - men vi bliver nødt til at gen-tænke tingene, og det vand, der ryger i en opsamlingstank, belaster ikke rensningsanlægget og det ender ikke i kælderetagen hos naboen...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Så må du have fat i Ole Opfinder.
For vand kan ikke komprimeres ret meget, men det kan ilt og brint og det er jo hvad vand består af. Jeg kan huske at der for en 30-40 år siden var et lille hobby svejseværk i handelen, det kørte på vand ! Man fyldte vand på en beholder og noget maskineri ændrede det til ilt og brint. Af en eller anden grund blev det aldrig en salgs suxce ?
Men nu får du lige opfinderen til at lave sådan et apparat der kan splitte vandet, så kan du have måske 2000 l. stående i et par trykflasker. Så der skal altså også være en heftig kompressor, når der så skal bruges vand, kommer det svære, at blande de to så det igen er vand.


Æh var den for vandet ????

Ilt og Brint under tryk fylder væsentligt mere end vand.. og så er det for kostbart at spalte det.. bland andet fordi der skal tilføjes mere energi end man kan få retur ved en forbrænding.
Ved forbrændingen af ilt og brint sker der en kemisk reaktion som binder ilt og brint og bliver til vand (H2O)

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er ikke noget svært ved at dele vand i ilt og brint.
Tag en kop og fyld den næsten op med vand. Tilsæt lidt syre, eddike-, svovl- eller phosphorsyre, hvad man har i huset. Syreren er der kun for at forbedre væskens elektriske ledningsevne, den deltager ikke i processen.
Sæt en skruetrækker eller lignende på hjemmeladerens klemmer og tænd laderen.
De to skruetrækkere holdes ned i væsken, og så begynder det at boble. Brint ved minuspolen og ilt ved pluspolen.
Desværre opstår der en del spildvarme i processen, ellers havde det været en god måde at oplagre overskydende vindmøllestrøm på, da energien til spaltningen kunne frigøres næsten tabsfrit i en forbrændingscelle. Men det er en anden historie.

Skulle en eler anden have lyst til at prøve ovenstående, så sørg for god ventilation, eller lav det udendørs. Brint er ekstremt brandfarligt/eksplosivt.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
For kostbart mener jeg er at det koster det samme i energi og lidt til i forhold til hvad du får ud af det..
Brintmotorer skulle være så rene - ak ja - det er de, men man sviner når man laver strømmen for at spalte brinten.

Lige som en elbil laver mere co2 pr km end en benzinbil.. hvis man regner det hele med..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ja, det er en kortbar proces.
Energitabet består i spildvarme fra spaltningen. Var det ikke for dette tab ville processen være tabsfri.
Endvidere koster det en del at komprimere brinten, så den ikke fylder for meget, ligesom opbevaringen også er dyr (trykbeholdere). Sammen med meget omfattende sikkerhedsforanstaltninger ødelægger det økonomien.
Den samlede virkningsgrad kommer ikke meget over 60%.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Så er der ligesom ikke noget at gøre Albino, du må have det på flasker og ind og sælge det til Muslimerne og andre lettroende folk, som Heligt vand fra himlen. Du skulle vel nok kunne sælge det for et par hundrede kroner literen, taget i betragtning af hvad en halv liter vand koster på en tankstation.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis