Facade i sibirsk lærk

hej Venner

Jeg har i dag købt 15 m2 klinkebeklædning i sibirsk lærk.
 
Jeg vil høre om træet skal vaskes med grundrens inden jeg giver det grundingsolie. (det er helt nyt træ hentet i trælasten her til morgen)

jeg har besluttet mig for at skrue det op, selvom der i min omgangskreds er ca. 50/50 på hhv. linsehovedsøm og så de rustfrie skruer.

hva gør jeg nu??

mvh Martin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej fy da ! du må da ikke vaske dit nye træ med grundrens, æ do da tovli
Skruer er godt til mange ting, dog uegnet til beklædning udendørs, træet arbejder året rundt og knækker bare dine skruer. Du skal bruge de goe gammeldags varmtgalvaniserede søm. De er så tilpas bløde at de kan arbejde sammen med træet og bliver de trukket lidt ud, skal de bare have et lille dask med hammeren.
Nej fy da ! du må da ikke opsætte dit nye træ med varmgalvaniserede søm, æ do da tovli
Skruer er godt til mange ting, dog uegnet til beklædning udendørs, træet arbejder året rundt og knækker bare dine skruer. Du skal bruge de goe gammeldags rustfrie søm.
HVis du alligevel vil bruge galvaniserede søm får du sorte striber fra sømmene og nedefter.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Syren i lærken gør at du får sorte løbere på træet, hvis du bruger galvaniserede søm/skruer.
Rustfast A4 ringsøm vil være et godt valg.
Vasker ikke med grundrens.... jeg påfører således grundingsolie beregnet til sibirsk lærk??.

Jeg tror jeg holder mig til de rustfri A4 skruer jeg har købt.

Andre ideer modtages naturligvis med glæde.

Mvh Martin
Jeg har også brugt lærketræ til min Carport, som dog udvendigt er malet sort.
Jeg brugte rustfrie ringede søm, det virker perfekt, skruerne har jo en del større hoved, og er mere synlige. Jeg har en port i bagsiden af carporten, her er lærken skruet o med rustfri A4 skruer, ingen problemer i et, her efter to år.
Jeg blev rådet til at give træet noget svampedræbende, på begge sider, jeg brugte et Rodalon lignende produkt.
Jeg har beklæding indvendig i carporten også, her står lærken helt ubehandlet, og ser stadig helt fin ud.
(carorten er isoleret, og mangler kun et par døre, og porte så er det en garage, men det fungere fantastisk som det er så det forbliver nok sådan.)
mvh jens
Det ser godt ud, jeg satser på en let brunlig farve.... jeg bruger skruer rustfri A4
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også