Laser Skæring

Hej.

Jeg er ved at bygge en lille vindmølle. Jeg er nået dertil hvor jeg gerne ville havde laser skåret nogle dele til den. Er der nogen som kender et sted hvor er privat person kan komme og få skåret nogle forskellige 'småting' uden at skulle betale en formue? Tegningene laver jeg selv på Solid Edge og gemmer i  en 'DWG' fil (som jeg har forstået det skulle en laserskærer kunne læse det direkte). Det skal helst være i Odense området eller ihvertfald på fyn (ellers kan det nok ikke betale sig for mig).

Med venlig hilsen KFR.
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I de tilfælde er det bedste faktisk at kende en som kender en som laver den slags eller arbejder et sådant sted.
Prøv eks. at spørge en af arbejderne nede på værftet i Fåborg.
Hejsa jeg kan måske godt hjælpe dig, hvis ellers du vil betale for at få delene fragtet med gls/post dk, da jeg bor på sjælland.

Skærer fra 0,5mm til 20mm, aluminium , rustfri syrefast, sort stål,. Ingen kobber og messing eller nylon og træ.

 

Det lyder fantastisk. Kunne ingen finde som ville/kunne laserskære. Så jeg byggede en mindre model hovedsaligt i træ: http://www.youtube.com/watch?v=UEbN...ture=g-upl 
Men den betragter jeg kun som en 'prototype', så jeg er meget intersseret i at få laserskåret delene til den 'rigtige'. Jeg vil naturligvis betale for det. Jeg får lige lavet mine tegninger 100% færdig. Så kan det være jeg må sende dem til dig, og så kan det være du kan sige mig ca. hvad det vil koste.

Mvh. Kim Rasmussen
Kontakt mig pr. mail [email protected] - Det er ikke så tit jeg er herinde Men har sat den til at sende en mail når du svarer herinde.

Du sender bare noget når du ved mere præcist hvordan det skal være, så laver jeg det i løbet af 2 uger max. Alt efter omstændighederne osv.

 

Så har jeg sendt nogle tegninger. Skriver det her i tilfælde af at den mail adresse du gav mig ikke er din 'main. Så får du i det mindste et besked fra lav-det-selv.dk
Annonce
Eller så kan du få det skåret af eksperter indenfor området som f.eks. Autogen http://www.autogen.dk/produkter/flammeskaering.html.
Det jo på ingen måde mere prof end det jeg tilbyder. De har ikke samme præcision som en laserkærer har med deres plasma og flammeskæring. . De kan skære inden for måske 0,5mm præcision hvor jeg som minimum skærer med 0,1 og ofte bedre end det.

Snit kvaliteten fra laser er også betydelig pænere.
Jeg arbejder til daglig med både tegning, programmering og ved selve maskinerne.

 

Til andre der også gerne vil have laser skæret eller CNC skæret ting ud.
Så er det et firma der er er tilknyttet offentligheden som hedder FABLAB. De har åben 1 dag om ugen for alle som vil have lavet et projekt. Der kan bruges CNC, Laser Skærer og 3D printer og meget andet. Dette firma ligger flere steder i landet og det eneste man skal betale for er sine egne materialer. Jeg bruger det en del selv.
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej, du kan få dem skåret af mig eller en af de andre på mit arbejde, jeg er sikker på du kan få en god pris på det.
Jeg sender lige en PB..
Jeg synes faktisk, at diverse "Fab-lab's" er en rigtig dårlig ide.. de konkurrerer med virksomheder, der lever af at lave disse ting / opgaver..
Staten understøtter indkøb af dyre maskiner - ansætter folk (der i flere tilfælde har egen virksomhed, der drager nytte af maskineriet "gratis") og så hjælper man her, til at lave prototyper, der så bliver outsourcet til udlandet bagefter.. det er ualmindelig dårlig stil..
At @ame så reklamerer for en virksomhed, det synes jeg - i denne sammenhæng - er ok... hellere dansk produceret, end statsstøtte konkurrence...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis