Sælge eller Skrælle ...

Hej .. 

Her er så mit første spørgsmål .. 

Jeg har anskaffet mig delene fra et XY-bord, som ligner den gantry der ses her:
http://www.yamaharobotics.com/Busin...index.html 
Det er et komplet Yamaha system med AC servomotorer og controller og det har en rækkevidde på omkring 2500 X 1250 mm. 
Det er et rigtig fint sæt uden slidtage, specs siger vist en gentagelses nøjagtighed på 0,04 mm men det er 'alt' for stort til det jeg vil lave og controlleren er kun til 2 akser.

Så min oprindelige plan var at skrælle guiderne for at få vogne og stænger til mit projekt men jeg er kommet lidt i tvivl om jeg skal gøre det .. for hvis nogen kan bruge det som det er ville det jo være synd at skrælle dem og stå tilbage med en controller og 2 servomotorer som sansynligvis ville rådne op inden de blev solgt..

Det lader ikke til at ret mange bygger med AC servomotorer, og det kunne jo være lidt med prisen og tilgængligheden af disse.

Skal jeg skælle dem .. eller kunne der være nogen der var interesseret ?

~~Frank ..

... Kaos, panik og uorden.. Mit arbejde her er gjort! ...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Man sidder jo og savler over det fine systen og forestiller sig hvor fin en maskine det kan blive. Jeg ved ikke om jeg har mod på at bygge en maskine mere. Det afhænger jo også af prisen på dit grej, men hvis du skræller den kunne jeg være intereseret i servoerne.
Hej .. 

Der er flere der spørger til specs og billeder så her er lidt..

Sådan ser controller og regulator ud.. den kan køre både serielt og direkte via inputs (siger manualen).. 

Dette er X-aksen i sin fulde længde.. kørelængden er 2570mm og guiden er cirka 135mm bred. 

Der er ikke meget info at finde mht. numre og jeg kan ikke få ret meget ud af dette nummer ved yamaha...

Dette er så Y-aksen som boltes direkte på x-aksen, de løse føringer sidder så parallel med x-aksen... kørelængde er 1070mm og bredden på guiden er cirka 100mm

Den har snurret rundt med sådan en fætter her .. det er en målelaser.

og jeg synes ikke ligefrem at den egner sig til at køre med sådan en bror her.. :-) 

Hvis nogen er interesseret i motorerne hælder jeg mest til at skrælle dem .. for der sidder 2 THK føringer og 4 vogne i hver guide. 

Jeg skulle gerne ende op med en 450X300 mm "dremmelfræser" til print og plast..

Jeg ved ikke hvad guides og controller er værd samlet men hvis nogen har et bud så send bare en PM .. 

~~Frank ., 

Hej

Hår du en forventet pris for hele svineriet?

Mvh
René

Hej

Jeg har ikke nogen specifik pris, men hvis jeg skal sælge det samlet så skal prisen jo ligge lidt over hvad motor og controller giver for sig selv ..

Hvis jeg sælger det samlet så skulle der jo gerne være lidt penge til at jeg kunne købe nye føringer og lejer..

Men hvis du har et bud på yamaha grejet eller noget af det andet så send en PM eller svar her..

Venlig Hilsen
Frank Gjervig

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis