Redningsåbning, værelser 1 sal

Hejsa

I forbindelse med et 1 sal værelse skal jeg have lavet en kvist med et nyt vindue i(der er ingen vinduer idag/depot rum). Jeg har fået lidt forslag fra Rationel(som vi har i resten af huset), på en model med og uden redningsåbning. Og den med redningsåbning ser mildest taget ondsvag ud - derfor :

- Er det korrekt forstået at en redningsåbninger skal uanset typen kunne åbnes så meget, at der fremkommer en åbning, hvor summen af h og b er mindst 1,5 m. Desuden må hverken h eller b være mindre end 0,5 m.

- Men er det også korrekt at redningsåbning kan dog udelades, når der gennem 2 døre fra rummet er redningsmulighed gennem andre rum, der ikke er i åben forbindelse med hinanden.


Forlader man værelset kommer man nemlig til en gang, hvor der er 3 andre værelser med redningsåbning(med mål som ovenfor), og har jeg forstået reglerne korrekt vil jeg undlade den usymmetriske løsning fra Rationel !

Tak !
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lige en note, alternativet vil stadig kunne åbnes, endda x2, bare ikke helt med de rette mål/krav(men en voksen kan sagtens komme igennem)....
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
http://i45.tinypic.com/24vr09f.jpg

Se stk. 6 og stk 7.

Det er korrekt at redningsåbning kan undlades såfremt der er mulighed for 2 uafhænige flugtveje.

Men som du forklarer det er det ikke nok at kunne komme til gangen. Fra gangen skal der være redningsåbning til det fri. (Eller anden sikret flugtvej. En trappe f.eks.)

Som jeg forstår det!
Hallo I kan da bare få standard vinduer hvor posten, altså den i midten kan fjernes.

 varmetossen

Jeg vil kontakte rationel igen for en pænere løsning...

Den gang som værelset støder til, har en trappe ned til forgangen nedenunder med fordør... Men hvis det brænder nedenunder er det nok ikke det smarteste.

Jeg havde blot tolket reglerne i BR10 således at det var ok hvis man gik fra omtalte værelses dør, ud i gangen, via anden dør ind i andet værelse(med redningsmulighed), så var det ok.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nej, der skal være regningsåbning i det rum man opholder sig i, hvor hvis det brandener i den gang du omtaler, så er man jo noget på den.

Og vinduerne kan selvfølgelig laves med løs post, så man kan få vinduet lige som man ønsker det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis