aflede statisk elektricitet på polycabonat plader

Kære Folket


Jeg er ved at skulle spraymale nogle store plexiglas(eller retteligt polycarbonat) plader. 180 x 160cm.  de skal tones ud på midten så den ene halvdel er sort og den anden halvdel gennemsigtig. Problemet er at overfladen er så statisk efter at beskyttelsesfilmen er taget af at spraypulverstøvet suges til mærker på det område der ikke skulle have eller kun have lidt farve.

Så hvad kan man gøre for at aflade overfladen? Vi har prøvet med alm. fiberklude fra netto, men det er ikke godt nok.

hvad siger I?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv med en kobberledning mellem spraydåse og plade og jord.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tror ikke en ledning kan klare det, pladen er jo isolerende, så elektronerne kan jo ikke vandre.
Men prøv at tørre den af med en klud med lidt skyllemiddel på.
Ellers ved jeg man kan få en antistatisk spray. Brugte det på en job for længe siden. Og det virker.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hmmm.. vi er lidt forbeholdende med at spraye med antistatisk materiale af frygt for at det lægger et lag et eller andet som er uhensigtsmæssig at spraymale på. Men jeg ved ikke nok om det.

Mht. klud, prøvede vi med mikrofiberklud, der ikke rigtig gav noget. Og kom også til at tænke på fysiktimerne hvor man kunne gnide på en plaststang for at opnå statisk elektricitet. Gad vidst hvordan man gør det modsatte?

Hvad skulle skyllemidlet gøre?

Tak for forslag ellers!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis