Lav-det-selv service af redningsflåde?

Hej

Jeg har set denne video af et serviceeftersyn på en redningsflåde:
http://www.youtube.com/watch?v=7zEDEL6snpM

Det ser jo ikke så svært ud. Jeg har selv både kompressor og momentnøgle mv. og kan sikkert også skaffe fornødne o-ringe, nødblus og andre småting.

Plejer selv at lave service på hus, bil og motorcykel, så det skulle jeg nok også kunne klare. Findes der nogle fornuftige indvendinger mod dette, som jeg eventuelt skulle have overset?

Grunden er selvfølgelig, at jeg hellere vil bruge de tusindevis af kroner, et "autoriseret" service koster, på at købe andet godt bådsikkerhedsudstyr. Og jeg mener det er bedre at have en budget-redningsflåde (der dog ikke er så gammel) end slet ingen.

På forhånd tak og god weekend,

mvh
JAKOB
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nok ligesom med el. Nogen må og andre må ikke. Men du du bestemmer jo overfor dig selv og ansvaret for eventuelle passagerer. Mon ikke søfartsstyrelsen har en mening om dette.

varmetossen

Ja, jeg kan godt forestille mig, at der er regler for erhvervsfiskere eller hvis man skulle sejle med betalende passagerer.

Én god grund til selv at teste og pakke den om er, at man finder ud af hvordan tingene virker. Det kan der vist være lidt problemer med af og til, kan man se her, hos Søfartsstyrelsen:
http://www.sofartsstyrelsen.dk/SiteCollectionDocuments/Publikationer/Ulykker%20til%20s%C3%B8s/OKE%20Rapporter/Temaunders%C3%B8gelser/endeligversion.pdf
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis det ikke  er et krav, at der skal være en redningsflåde, så er der jo ingen regler om eftersyn. Og mon der ikke er mange der har redningsflåder, hvor der forlængst skulle have været eftersyn?
Om det så er smart selv at udføre eftersynet, skal jeg ikke tage stilling til.

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis