PalPay eller PayPal?

Hvad i alverdens omdrivende øer er det? Det er noget med betaling. Et menneske i London vil købe noget af mig og betale gennem ovennævnte, som jeg aldrig har hørt om. Er det en form for avanceret lommetyveri?
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det hedder Paypal og er en online metode at overføre penge på. En slags online bank konto.
Jeg har selv brugt det i snart 8 år, og er fuldt ud tilfreds med det. Jeg har nok igennem tiden overført 75.000-100.000 over paypal uden problemer. Det er meget let at overføre penge imellem konti på den måde, og betale varer man køber på internettet.

Paypal tjener penge på det, ved at have et transaktionsgebyr. Normalt igennem en lidt dårligere vekselkurs end normalt.

Paypal er desuden underlagt banklovgivningen, og er ejet af Ebay.

En lille note dog. Du skal dog være opmærksom på, at du er inde på: https://www.paypal.com

Læg mærke til S'et i https. Det betyder at du arbejder over en krypteret forbindelse, og er din sikring for, at du er på det rigtige site. Derudover skal du aldrig klikke på et paypal link nogle steder. Mail, internet eller lignende - (Det gælder også mit). Indtast det derfor direkte ind i browseren. Det er din sikring for, at du kommer ind på det rigtige site.

Følger du de regler, er der intet i vejen for at bruge det.
Tak. En englænder har foreslået, at jeg bruger paypal til at modtage penge på for noget, som jeg vil sælge. Jeg forstår bare ikke hvorfor. Det forekommer mig enklere at betale ved afhentning af varen.
Ja, det lyder lidt fusket hvis i alligevel skal mødes.

Grunden til at det lyder fusket er, at man ved Paypal, ligesom ved alm. pengeinstitutter har mulighed for at gøre indsigelse over en transaktion, og rulle pengene tilbage. Jeg ved at der er nogle der er blevet snydt på den måde. Svindleren siger simpelthen at de aldrig har modtaget varen, og trækker derfor pengene tilbage.

Jeg ville være mistænkelig også.
Ja, afhentes varen alligevel, ville jeg også vælge en kontant afregning, som nævnt kan pengene nemlig via paypal trækkes tilbage.
Enig med de andre.

Ville nu os være lidt mistænkelig ved den metode han foreslår.

Som Kaluda nævner : Kontant afregning, eller ingen varer :-D

R. C. Nielsen

Annonce
Mange tak for svarene. Det glæder mig, at jeg ikke er den eneste, som synes, at det er lidt underligt, selv om det modsatte jo nok ikke ville gøre stor indtryk på mig. Jeg er blevet gammel og svær at snyde.
Hvis I er mistænkelige, ville jeg nu nok også være mistænksom!

Undskyld, men det er en dårligdom jeg har!

Med venlig hilsen
ktm

Måske har det interesse for de ovenfor med kommentarer implicerede mennesker at vide, at jeg ikke senere har hørt fra den sære londoner eller hvad det nu var. Kontant afregning havde åbenbart ingen interesse, hvilket får mig til at antage, at det var en svindler, som forsøgte lykken.
Det er helt normalt at udlændinge kontakter folk der har ting til salg på nettet.

De tilbyder enten at betale med check, og sender så en check på et for stort beløb, så skal man sende resten af pengene tilbage til dem via Western union, checken er falsk og 2-3 uger senere når banken har fundet ud af det, trækker de pengene tilbage fra din konto, svindleren fik så det overskud af penge som du sendte retur til ham.

En anden metode er at man aftaler en pris og siger man betaler via paypal, så sender de en email, med et print screen af overførslen, eller en mail fra "paypal" som er falsk, med at overførslen er lavet. eller et link til "paypalsiden" som selvfølgelig er falsk, der viser overførslen er lavet.

Lige for en god ordens skyld, så må man ikke få det indtryk, at ALLE udlændinge er svindlere og døgenigte.

Min søn solgte for nylig en Land Rover til en hollænder, som bankoverførte alle pengene på forhånd, en uge før han dukkede op og afhentede bilen.
En bekendt solgte en flyvemaskine, også til nogle hollændere, som bankoverførte en betragtelig del af den store handelssum på forhånd, og da maskinen blev meldt klar til leverance, blev resten bankoverført FØR maskinen blev afhentet.

Måske det kun er hollændere, meeeen mon dog ikke også, der findes andre ordentlige mennesker i det store udland?
Hvis pengene på forhånd bankoverføres, kan der næsten ikke ske noget. Men det kræver næsten overmenneskelig tillid fra købers side, men da danskere aldrig kunne finde på at tage røven på udlændinge, burde der vel ikke være nogen risiko?

Med venlig hilsen
ktm

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis