Planke er gået op i limning - Hvordan kan det fikses?

Hej.

Jeg har for under 1 år siden fået lagt plankegulv i hele hytten. Det blev lavet af en god kammerat. Men, 2 steder i køkkenet har han limet et par bræder. Begge steder er gået op i limningen. Det ene sted har vi ordnet ved at pille brædderne op, da det var det nemmeste, da stedet var helt ude i siden af køkkenet. Jeg tror den oprindelige lim vi har brugt har været for ringe, for nu er der en anden planke der er gået op. Dette er dog et noget mere træls sted, idet det er midt i køkkenet og vil betyde at halvdelen af gulvet i køkkenet og hele gulvet i et tilstødende rum skal op. Dette kombineret med, at jeg skal have alle fejelister af. Vi har netop limet fejelister på i køkkenet, da vi har wanpan paneler som varmefordeler. Så hvis vi skal have lister af her også, skal der nok også males wanpan paneler bagefter oveni. Dette synes jeg er et ret stort projekt.

Anyways - Kan det ikke lade sig gøre at skære lortet op? Altså skære hele planken op og så lime det ordentligt og smide en ny planke i? Jeg tænker at det må kunne gøres på een eller anden smart måde, for jeg er næppe den første det er sket for. 

PFT! =) 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skær den op med et multiværktøj og lim med T2-lim. har selv gjort det et par gange
Tak for svar - Kan du definere "multiværktøj" lidt nærmere? Er virkelig nook på dette område.

Er det noget der er OK let eller skal jeg have en fagmand til at kigge på det.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Keler.

Velkommen til.

Kan du ikke vedhæfte et par fotos af dit gulv?

Så er det lidt lettere at vurdere og foreslå en løsning.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Maskinsnedker >> Tak!

Jo, da ->

http://billedeupload.dk/?v=GPnKL.jpg

http://billedeupload.dk/?v=dmRos.jpg
Keler.

Som jeg ser det (ude mit på ku' du måske bruge en overfræser, du laver en skabelon hvori du "kører med overfræseren i f.eks et stykke x finer" med et lille & skarpt bor til at fræse væk hvor revnen er og derpå tildanne et stykke træ som passer bedst muligt i farve og åretegning & "luse" ud med en god lim ikke skolelim og andet billigt, men det har du opdaget.

Du har måske et stykke tilovers fra dengang du lagde gulvet, så har du nogenlunde farve åretegning og lak.

Med fingerfærdighed skærer/pudser så "lusen" passer nøjagtigt i længde, bredde & tykkelse, det kan godt tage lidt tid, men i forhold til at brække/tage dit gulv op er det nok den bedste måde tror jeg.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også