Vindpap til indvendig brug?

Hej alle sammen.

Jeg skal have sat træfiber beton loft op (ultra fin model), men de foreskriver man skal have en membran imellem pladerne og isoleringen og så tænkte jeg, hva faen skal det være

Så kan man sætte vindpap indvendigt (diff. åbent) sådan at man får:
Træfiber plader
vindpap
45 mm. isolering
dampspærre
300 mm isolering
undertag osv.

Eller kan man bruge noget andet?

Ha en god aften.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eller gulvpap.

Det må jo for faen fremgå af producentens hjemmeside?

Det skulle slet ikke undre mig om de havde en membran til salg - netop til formålet - og til en alt for høj pris.

PS. Vindpap tror jeg er en dårlig ide. Du risikerer at det kommer til at lugte af bitumen i dagligstuen.
Skrevet af Sitting Bull på 20 jun 2012 21:00
Eller gulvpap.

Det må jo for faen fremgå af producentens hjemmeside?

Det skulle slet ikke undre mig om de havde en membran til salg - netop til formålet - og til en alt for høj pris.

PS. Vindpap tror jeg er en dårlig ide. Du risikerer at det kommer til at lugte af bitumen i dagligstuen.

ooh ja det kunne sagtens ske det ville lugte.. Tak for det tip

Havde selv gulvpap i tankerne.. Det skal jo bare kunne holde så isoleringen i princippet ikke kan drysse ned.

Fik også en anden tanke, og det var at ligge en strimmel fugemasse (silicone) imellem pladerne når man satte dem op, så man ikke kunne se de var limet sammen men så ville de også være tætte...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af Jacobn på 20 jun 2012 22:17
Mon ikke der bare menes, at der skal være en dampspærre?
Ellers kan du eventuelt opsætte noget glasfilt eller tilsvarende hvis det er for, at hindre drys fra isoleringen.

Damp spærren sidder inde bagved de 45 mm... Men ellers ja glasfilt vil sikkert også kunne bruges.
Det skal blot være noget der er ældnings bestandigt...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Det billigste er ganske tynd afdækningspap / papir, og den dyreste løsning er "drysfrie" isoleringbats, hvor der er lagt et lag filt på den ene side.

Så godt som alt kan bruges her, det udsættes ikke for sollys eller anden påvirkning, så de fleste materialer kan anvendes til formålet, filt eller pap er dog mest anvendt.
Annonce
Hvilken funktion skulle membranen ha'?
(For det kan vel ikke drysse IGENNEM de plader.)

Og skal den slags plader ikke monteres på forskalling?

Og hvorfor er der ingen der nævner produktnavnet. (Er det Troltekt?)

Stil selv flere (opklarende) spørgsmål! :o)
Troldtekt forskriver mig bekendt ikke denne membran, så må være et produkt der er mere åbent, men de fleste producenter monter jo netop filt på bagsiden af deres plader, for at komme dette problem med neddrøsning til livs.
Skrevet af Sitting Bull på 23 jun 2012 13:18
Hvilken funktion skulle membranen ha'?
(For det kan vel ikke drysse IGENNEM de plader.)

Og skal den slags plader ikke monteres på forskalling?

Og hvorfor er der ingen der nævner produktnavnet. (Er det Troltekt?)

Stil selv flere (opklarende) spørgsmål! :o)

Jamen jeg beklager jo at jeg ikke fik nævn produktet.. Det er Hera design ultra fine.

Nej det kan ikke drysse igennem pladerne, med ved samlingerne kan det måske...

Også derfor jeg tænkte der skulle membran imellem eller der skulle være en siliocone fuge.

på side 2 står der at der skal være en membran, eller sådan forstår jeg det i hvert fald.
http://www.heradesign.com/heradesig...ine-EN.pdf

Ellers så er du jo i din gode vante tone Sittung Bull

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af Koludabyg på 23 jun 2012 15:33
Troldtekt forskriver mig bekendt ikke denne membran, så må være et produkt der er mere åbent, men de fleste producenter monter jo netop filt på bagsiden af deres plader, for at komme dette problem med neddrøsning til livs.

Nej det er ikke troldtek    Men syntes ikke det virker åbent... de er 25 mm tykke så det kan da vel ikke være noget der kommer igennem der.. Men som sagt så tror jeg det er i samlingerne..

Den med gulvpappen havde jeg også i tankerne.. Tror det ender med den variant...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis