pc skærm vil ikke tænde?

hej
har en næsten ny computer som har ikke har været i brug i 3 mdr. da jeg så ville tænde den skriver den på skærmen no signal.. har prøvet at sætte en ny leding fra pc til skærm, men hjælper ikke... hvad kan det være??

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det er en typisk fejl, hvis dit grafikkort har 2 udgange - prøv i givet fald at skifte til den anden. Alternativt, check om grafikkortet sidder ordentligt fast i sit "slot" (tag evt kabinettet af og mærk efter).-I sidstnævnte tilfælde plejer pc'en godtnok at komme med nogle advarselsbeep.
/Jan
har du kigget på grafikkortet. der er  ved at krybbe ud.
og trykke den i bund med behersket tryk.!

ellers lidt sparssommelig oplysning.

hvilket computer har du.???

med denne "no signal". er det sikkert en stationært.!

hvis der er garanti på den. er det en fordel at lade forhandler kigge på den
der hvor du har købt computeren.!
Der kunne også være den mulighed at skærmen er indstillet til at bruge VGA, men at den udgang du bruger er DVI eller omvendt.

www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
jeg ville også mene at hvis du har garanti på din computer så send den retur, hvis ikke, så åben siden på dit kabinet check at dit graffikkort sidder ordenligt fast ned i motherboardet, du kan forsigtigt trykke i toppen af printet for at skubbe det helt i bund så at sige. mit umiddelbare gæt er at dit graffikkort er gået i stykker og du skal investere i et nyt, de fås for 300 kr og opefter alt afhængig om det er en kontor maskine eller spille computer
på nogle motherboards er der "onboard" graffik, du kunne evt se om du skulle være så heldig, så smid stikket fra skærmen over i det og se om det virker. hvis det er tilfældet så tror jeg desværre det andet er kaput
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis