langsom ejendomsmægler

Hej

Vi har kigget på et hus der lige er blevet sat til salg, og vil gerne købe det. Vi har budt på det, og vi har da fået besked fra ejendomsmægleren om at det skulle vi nok kunne finde ud af med sælger mht pris... Der mangles at lave tilstandsrapport, og derfor kan vi ikke lave noget på skrift endnu.
Jeg synes ejendomsmægleren er lidt sløv i optrækket (måske er jeg utålmodig), men vi skal have det hus her. Kan man tillade sig, og må man, kontakte sælger direkte for at sparke lidt gang i tingene. Selvfølgelig kan det være at de vil se om der kommer andre købere med et bedre bud (det er LiGE blevet sat til salg), men det kan jo også bare være mægler der ik er hurtig eller jeg måske bare misforstår ham lidt...

Så kan jeg tillade mig at kontakte sælger for at få vished om pris er ok, og om de også er klar på at få sat skub i tingene?

mvh Jan
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selvfølgelig kan du det, det er da et næsten frit land vi bor i !
Som Håndværkeren siger, ja selvfølgelig kan du det.

Jeg kan berette, at min søn for nogle måneder siden afgav bud på en kommunal ejendom via ejd.mgl.
Ved et tilfælde kommer han til at tale med den ansvarlige på kommunen i anden anledning, og han kommer så ind på sagen og hans bud på ejendommen. Den kommunale var et stort spørgsmålstegn, idet kommunen så sandelig da ikke havde hørt en døjt til det tilbud, som i øvrigt åbenbart er det eneste bud overhovedet på den ejd.
Så jo, der kan være god grund til at gå uden om disse mæglere,
Retfærdigvis må det siges, at det undertiden kan tage en del tid at få udarbejdet en tilstandsrapport og inden den foreligger, skal man ikke skrive noget som helst under, da det af uransagelige grunde kan betyde at der ikke kan tegnes ejerskifteforsikring.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er som regel ikke ejendomsmægleren som er langsom, men mægler og sælger der i fællesskab tager den roligt for at få nogen flere bud. hvis du har budt på et hus der lige er kommet til salg, kan de jo allerede nu se prisen er attraktiv, også ved de godt der nok kommer andre bud..

Du kan evt sætte en tidsgrænse på dit bud, f.eks 1 uge, så kan de se de skal have travlt.
Pizzabager,- har du måske ret i, men på den anden soide, da jeg skulle sælge min lejlighed, og der kom et bud ret hurtigt, så var det da med at "få hevet torsken i land". Jeg ved ikke om deres pris er attraktivt, men det er bare huset for os, som vi har ledt efter, og vi har satme kigget meget.... Et andet hus blev solgt for snuden af os, og det er det jeg ik vil have at der skal ske her. Thats why.
Vi købte hus i 2009, og der fandt vi huset efter det havde været på nettet i 1 dag. det var et dødsbo, så vidste godt det skulle sælges hurtigt, vi var ude at se huset 4 dage senere, og gav det første bud et par dage efter det, mægler ringede så efter hun havde snakket med familien, og sagde at buddet var lidt for lavt til at de ville acceptere, taget i betragtning af hvor kort tid huset havde været til salg. vi tænkte lidt over det og hævet så buddet med 50k, også sagde de ja. købsaftale blev underskrevet under 2 uger efter huset var sat til salg.

Man skal tænke over om det er "småpenge" der skal gøre forskellen på om man får det hus man vil have eller ej, vi havde kig på et andet hus før vi købte, vi var ude og kigget på det, jeg var helt overbevist, og så store muligheder i det, selvom kæresten var rimelig afvisende(det var et hus der skulle laves rigtig meget i), jeg ville så lave et lavt bud, så der var nogen af pengene til at lave det vedligeholdelser og reparationer der skulle laves. men så blev huset solgt, og søgte så senere på nettet og så at huset blev solgt 50k over udsalgsprisen. nogen huse er bare så attraktivt prissat at man ikke kan regne med at få huset når man byder de typisk 10% under udsalgsprisen.
Annonce
Jeg har kun budt 5% under,- for netop at få den hevet hjem.
Jeg har lige fået fat i ham der har lavede energimærke, som jeg vil forvente at der også skal lave tilstandsrapport. Lavede han ikke første gang han var der, fordi han mente at det var en landbrugsejendom hvilket det ikke er. Så jeg ville forvente at han også skal lave tilstandsrapporten, men han er ikke blevet kontaktet mht det!

Nu skriver jeg satme snart direkte til sælger, eller tager ud til mæglers kontor og ser om han virkelig er på kursus som han sagde at han skulle i de her to dage
fik fat i sælger,- sød sød entusiastisk fynsk pige/kvinde (har jeg mon budt for meget ... ), og der var blevet sat skub i tingene. Tilstandsrapporten bliver lavet i dag og er klar tirsdag,- og så skulle vi være klar til at få noget på skrift
Altid en balancegang. Man skal ikke virke for ivrig, så vil de nok forsøge en højere pris. Men omvendt vil man også gerne have huset, og ikke til en anden.

Din mægler skal sikkert først i kontakt med køber. Men ryk endelig, for det er dig som vil købe, altså dig som sidder med det gode kort på hånden :-)
.... Og lad så være med at virke så ivrig for at få den ejendom, som det oser ud af siden her!! Den mægler har lugtet det på 10 km afstand og venter kun på et eller to bud mere, så han kan køre jer op mod hinanden. Han lever jo af provisionen.
Vær kritisk og stil krav inden du slænger din underskrift på slutsedlen!
Men ellers god held med projektet!!

 

Hey Uldal

I know,- men andre ejendomme er smuttet for snuden af os,- et eller andet sted så vil jeg heller betale 50.000 for meget end ikke at få den.... over 30 år er det ik meget. Vi er også lidt under tidspres da vi snart skal ud af vores nuværende bolig, og en ekstra flytning med bøvl og besvær koster både tid og penge, og det her er den perfekte bolig for os, såååå sådan alt taget i betragtning.
Jeg ville netop undgå at der kommer andre bud,- derfor han skulle lette måsen.

Vi er tættere på nu,- der var nogle ting der dukkede op som vi er ved at få fikset, så håber det ender med et køb
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis