Problem med Kreidler Easy Rider(gammel model)

Hej LDS.

Min easy rider kørte indtil i går op til 60km/t(Ned af bakke), og har haft "turbo"(Øget hastighedsforøgelse ift 0-35km/t) fra ca 35km/t
I går da jeg kørte med ca 45km/t(lige landevej), skete der imidlertid det mærkelige at den sænkede farten til maks 30km(5-10 op af bakke/Makshastighed ned af bakke nu - 38km/t)

Den kører på 95' blyfri, og har automatisk olieindsprøjtning. Jeg har kontrolleret det ikke var fordi den manglede olie.
Før den brokkede sig, gik den i stå i tomgang, når motoren ikke var kørt varm, men nu er der ikke nogen forskel  - nu går den bare i stå, hvis ikke jeg hele tiden holder håndtaget ned.
Kan i forklare hvorfor den gør vrøvl? Og hvad der skal til for at fikse den?

Op forhånd mange tak.
Troels
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du renset "benzinsystemet".?
og luftfilter det er der der ligger ofte fejlen.
og om der er knist på tændrøret.!
Jeg havde luftfilter af i går aftes, og det var sølet ind i olie - så det skal jeg have renset.
Tændrør var ligeledes(Og sad i øvrigt helt løs), men det blev renset og sat fast.

Jeg prøvede herefter igen at starte denne(uden luftfilter monteret men uden held. Den kom med "piist" lyden af trykluft, og lød også til at den prøvede at starte, men den gjorde det ikke

Jeg er ikke nogen ekspert i knallerter, så eh hvis du mener om jeg har haft motor en skilt af så nej.

UPDATE på knallertens tilstand: I går ville den kun køre 10km ned af bakke, og gik helt ud - Kan det alene skyldes et løst tændrør og et olieindsmurt filter, eller er det et andet sted det er galt?
har du renset benzin filter i benzinhane og i kaburator.
og lufthullet i benzindekslet.!
Måske stemplet har revet cylinderen?
vile.

har du tjekket der er olie i tanken.!!!

hvis du har køret 100.000 km. så får du en guldnål.
uden at motoren har vært åbnet.!
og det var derfor at kreidler fabrikken lukkede
at de ikke kunne sælge resavedele.
på grund af at knallerten var meget robust og holdbar.
og brugte nikasil i cylinder. det er en af årsager
at knallerten var uopslidelig.!!!
en af dem kan jeg nevne. er en kreidler florett.

og det var kreidlers slogan.og det var i gode tider.
med "store knallerter".


og se om denne scooter den holder stik.!!!
Annonce
Kaburator kontrolleret(ren & fin)
Benzinfilter skiftet(og kontrolleret fyldt ved kickstarter)
Tænding skiftet
Olie kontrolleret(masser)
Indsugning afmontoret for rengøring.(fyldt med olie)

Flere ideer, eller er næste trin motorblokken der skal skilles af? og bør jeg lade mekaniker gøre dette, eller kan man selv gøre det(og ikke mindst samle den igen?)

Tillægsspørgsmål:
En benzinmåler der ikke virker, og som kun har givet udslag én gang, hvor jeg holdt stille med den. Er det en ny "flyder" der der skal købes, eller?
Tak for hjælpen Hans2Hansen & Vile.

Da jeg ikke selv kunne finde fejlen, endte jeg med at sætte den ind til den lokale cykelsmed.
Han sagde det var stemplet der var gået i stykker & havde revet cylinder over. Det var åbenbart en uoriginal cylinder.

/Zeon.
Det er nok for sent mit bud er at vacumslangen er defekt går fra karburator til tank via tankstuds

 

jacovit skrev den 24-09-2021 10:13:51

Det er nok for sent mit bud er at vacumslangen er defekt går fra karburator til tank via tankstuds

 Hej Jacovit.

Ja, desværre, men tak fordi du gad tage dig tiden alligevel. Værdsætter jeg :)

God weekend.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis