Min røde både er grim

Hej
jeg har verdens grimmeste båd, den burde være rød som en tomat, men den ligner mere rødgrød med fløde. Den er lavet af rød glasfiber, altså ikke overfladebehandlet men gennemfarvet. Jeg har prøvet at voksbehandle med rød bilvoks, det blev da meget pænt i første omgang men nu er det blevet gult og blakket, det er heldigvis nemt at få af igen da det nærmest pulveriserer. Kan man få noget farvet voks til både? Eller skal jeg i gang med at male? Jeg vil helst have noget jeg kan smøre på og så måske polere. Hvis jeg skal male skal jeg jo nok have den op på land og det vil jeg gerne undgå. Den røde farve begynder et lille stykke over vandlinjen så jeg tror, at med lidt snilde det vil kunne lade sig gøre fra en jolle eller en stige.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hej jeg har verdens grimmeste båd, den burde være... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeps båden er gennemsigtig. Jeg har ikke fået svar fra RenSkib.
Bundmalingen er godkendt til lystbåde. For der, hvor båden lå i sin tid, bad de om dokumentation. Og vi blev ikke smidt ud af havnen, vi sejlede selv,-og vinkede pænt farvel til alle sutterne på havnen.

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Med hensyn til din bundmaling.
Så er jeg mere rolig

Hilsen
Ole Jeppesen
Larsen 28 "Søfie"
Hejlsminde

Ole
Larsen 28
Hejlsminde

"Når alt andet er prøvet uden held, så prøv manualen"
Jeg kan også se sollys på indersiden af min båd, men har ingen problemer med at polerer den blank - eller rettere havde - jeg har senere af andre årsager malet hele båden.Så jeg mener ikke det at man ser sollys gennem fribordet, der jo typisk er der hvor glasfiberen er tyndest er en indikation på at det ikke kan poleres op. Men prøv nu med noget vandslibepapir og vend tilbage og fortæl om det gav noget.
Skrevet af Raknes på 19 jun 2012 17:21
Hej
det er en Snapdragon 26 "zip" Jeg har prøvet med slibemiddel, det gjorde det ikke kønnere, solen kan lyse lige igennem, så det er nok gennembleget. Jeg vil prøve at finde RenSkib, tak for hjælpen. Jeg vender tilbage...
Mvh
Helle

Som jeg læser tråden, så er slibemiddel prøvet for at se om der er mere rød gelcoat under det yderste lag.. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Yes Grandoldman, jeg har pudset, gnubbet og slebet,-farven er og bliver rødgrød med fløde..
Og i morgen tager jeg billeder af skønheden....I kan lige vove på at grine,-jeg kan godt høre det!

Annonce
Når vi går tur på havnede ser vi jo tit en falmet båd.. Ofte er det de røde og gule..
Sådan er de både når de er gamle og ja, dem kan man male..

Ligger der så midt mellem en falmet rød og gul båd, en forsømt båd er det 100% sikkert at konen (og ofte også undertegnet) lige bliver nød til at smide en bemærkning ala "ej hvor er det synd" eller "hvorfor har sådanne mennesker båd...

Vi er ret enige om at en falmet båd ikke henviser til en sjusket ejer..

Alligevel har vi malet vores gamle båd - den var malet i forvejen.. Det blev flot da vi fandt rytmen.. Den ene smører på med en rulle og lige efter trækker den anden en malerpude gennem den våde maling..
Den bliver flot og blank.. og meget lettere at have med at gøre end ren gelcoat.
Den gamle båd er solgt nu og en større er købt..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Slibemiddel er ikke det samme som vandslibning.

Jeg ville prøve at give et område med vandslibepapir og derefter boatrubbing og til sidst polerer det op.Det er jo klart det ikke bliver pænere med slibemiddel/ vandslibepapir før det er poleret
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også